تلاش اپل برای راه اندازی موتور جستجوی اختصاصی جایگزین گوگل

اپل احتمال می دهد پرونده ضد انحصار علیه گوگل مشکلاتی را برای موتور جستجوی پیش فرض این شرکت به وجود آورد. به همین دلیل پیش از توقف رابطه شرکت با گوگل، تلاش دارد تا موتور جستجوی اختصاصی خود را آماده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اپل تلاش دارد تا موتور جستجوی اختصاصی خود […]

اپل احتمال می دهد پرونده ضد انحصار علیه گوگل مشکلاتی را برای موتور جستجوی پیش فرض این شرکت به وجود آورد. به همین دلیل پیش از توقف رابطه شرکت با گوگل، تلاش دارد تا موتور جستجوی اختصاصی خود را آماده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اپل تلاش دارد تا موتور جستجوی اختصاصی خود را آماده کرده تا آن را جایگزین گوگل کند. دو شرکت گوگل و اپل همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند. گوگل سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا این شرکت از موتور جستجوی گوگل در دستگاه های خود استفاده کند. البته قرارداد این شرکت به زودی به پایان می رسد و ممکن است پرونده ضد انحصار علیه گوگل مشکلاتی را برای ادامه همکاری این شرکت به وجود آورد.

آغاز فعالیت اپل برای توسعه موتور جستجو به شش سال پیش برمی گردد و از آن زمان تاکنون داده‌های سایت ها توسط اپل بات بررسی شده است. اما در چند ماه اخیر فعالیت این خزنده وب با افزایش روبرو شده است. همچنین در قسمت صفحه اصلی دستگاه‌های اپل با سیستم عامل IOS 14 صفحه جستجویی قرار گرفته که کاربر را مستقیم به وب سایت ها متصل می کند و دیگر نیازی به استفاده از موتور جستجوی گوگل نخواهد بود.

اپل سه سال پیش برای توسعه سیستم موتور جستجوی خود مدیر ارشد هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرده بود وی اکنون در بخش استراتژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل به عنوان معاون ارشد فعالیت می کند. از طرفی تشکیل پرونده های ضد انحصار علیه گوگل باعث شده است تا اپل برای توسعه موتور جستجوی خود مصمم تر بوده و آنرا با سرعت بیشتری انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال