اپل به کنسرسیوم Wireless Power پیوست

اپل بدون شک شرکتی نیست که کورکورانه گرایش‎های بازار تکنولوژی را دنبال کند. گرچه، این غول دنیای فناوری به خوبی زمان ورود به دنیای علایق کاربران را تشخیص می‎دهد و براساس اطلاعاتی که تحلیل‎گر شرکت IHS Technology یعنی Vicky Yussuff منتشر کرده است، طیف وسیعی از کاربران می‎خواهند نسل بعدی آیفون مجهز به قابلیت شارژ […]

اپل بدون شک شرکتی نیست که کورکورانه گرایش‎های بازار تکنولوژی را دنبال کند. گرچه، این غول دنیای فناوری به خوبی زمان ورود به دنیای علایق کاربران را تشخیص می‎دهد و براساس اطلاعاتی که تحلیل‎گر شرکت IHS Technology یعنی Vicky Yussuff منتشر کرده است، طیف وسیعی از کاربران می‎خواهند نسل بعدی آیفون مجهز به قابلیت شارژ بی‎سیم باشد.

موفقیتی که رقبای اپل در استفاده از فناوری شارژ بی‎سیم به دست آورده‎اند نکته‎ای است که اپل دیگر نمی‎تواند از آن چشم‎پوشی کند. داده‎های ارزیابی مصرف‎کنندگان که توسط شرکت IHS Technology صورت گرفته است نشان می‎دهد که بیش از 90 درصد آن‎ها در دستگاه بعدی خود می‎خواهند از قابلیت شارژ بی‎سیم بهره ببرند.

مدتی می‎شود که شایعه شده اپل در نسل بعدی گوشی خود از این فناوری استفاده می‎کند و به درخواست کاربران خود واکنش مثبت نشان داده است. ولی حالا با یقین بیشتر می‎توانیم گزارش دهیم که این شرکت واقعا چنین هدفی را دارد چون نام آن‎ها به صورت رسمی به لیست 213 عضو کنسرسیوم Wireless Power اضافه شده است. سازمانی که استفاده از استانداردهای محبوب Qi را رواج می‎دهد و تبلیغ می‎کند.

البته عضو بودن اپل در این کنسرسیوم به معنای این نیست که ضرورتا آن‎ها از استاندارد شارژ Qi استفاده خواهند کرد. در حقیقت، سابقه‎ی استفاده از استانداردهای اختصاصی این شرکت نشان می‎دهد که آن‎ها اندکی این استاندارد را تغییر می‎دهند. در هر صورت، لوازم جانبی اختصاصی این شرکت باید فروخته شوند و در حال حاضر اپل‎واچ از همین استراتژی برای نیازهای شارژ خود استفاده می‎کنند.

علاوه بر این، سوال مطرح شده در جامعه‎ی فناوری این است که آیا هر سه مدل شایعه شده‎ی آیفون در دهمین سالگرد این گوشی یک پنل پشتی شیشه‎ای و قابلیت شارژ بی‎سیم را خواهند داشت یا این قابلیت تنها به یک مدل یکی از سه مدل مذکور اختصاص خواهد یافت. با توجه به بحث تست میدانی منطقی است فرض کنیم یکی از این سه دستگاه مجهز به این توانایی می‎شوند ولی همه چیز در حد فرض باقی می‎ماند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال