مک استودیو اپل مجهز به تراشه M1 اولترا و درگاه شبکه ۱۰ گیگابایتی معرفی شد

مراسم Peek Studio اپل شب گذشته با معرفی محصولات این شرکت به پایان رسید. در این مراسم اپل از رایانه جدید خود به نام مک استودیو رونمایی کرد. مک استودیو مجهز به تراشه قدرتمند M1 اولترا  و بهمراه M1 مکس این رایانه را به دستگاهی قدرتمند تبدیل کرده است. علاوه بر مشخصات فنی بالا، اپل […]

مراسم Peek Studio اپل شب گذشته با معرفی محصولات این شرکت به پایان رسید. در این مراسم اپل از رایانه جدید خود به نام مک استودیو رونمایی کرد. مک استودیو مجهز به تراشه قدرتمند M1 اولترا  و بهمراه M1 مکس این رایانه را به دستگاهی قدرتمند تبدیل کرده است. علاوه بر مشخصات فنی بالا، اپل در این رایانه از طراحی بهتر نسبت به قبل استفاده کرده که شبیه به مک مینی بوده و فضای کمتری را اشغال می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل شب گذشته از مک استودیو به عنوان رایانه ای قدرتمند برای کاربران رونمایی کرد. این دستگاه از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و در بدنه آن پورت های مختلفی دیده می شود. با وجود دو تراشه قدرتمند M1 مکس و اولترا در آن، بهینه سازی آن طوری انجام گرفته که به دلیل وجود دو فن داخلی علاوه بر خروج هوا، در پردازش های سنگین نیز سیستم خنک کنندگی آن بدون صدا خواهد بود. در قسمت پشتی شاهد 4 درگاه تاندربولت، ۲ درگاه USB استاندارد و خروجی HDMI هستیم. همچنین وای‌فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵ نیز در آن قرار دارد. در رایانه های دارای تراشه M1 اولترا در قسمت جلو دو درگاه USB قرار دارد که پهنای باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه میکند. این درگاه برای رایانه های با تراشه M1 مکس به 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد. همچنین این دستگاه می تواند از چهارنمایشگر Pro Display XDR و یک نمایشگر 4K نیز پشتیبانی کند.

اپل مدعی شد دستگاه مک استودیو جدید این شرکت دارای تراشه M1 اولترا نسبت به مدل مک پرو 16 هسته ای 90 درصد سریعتر است و نسبت به آی مک نیز حدود 3.8 برابر عمکرد بهتر خواهد داشت.پردازنده M1 اولترا شامل 16 هسته پرقدرت و 4 هسته کم مصرف است که در کنار 64 هسته گرافیکی و 32 هسته موتور عصبی کار می کند بطوریکه می تواند از 18 استریم ویدئو 8K ProRes 422 پشتیبانی کند. استفاده از این تراشه قدرتمند سبب شد تا این رایانه به 128 گیگابابت حافظه رم نیز مجهز شود.

اپل در معرفی مک استویو عنوان کرد حدود 80 درصد از آلومینیوم استفاده شده در بدنه آن از نوع بازیافتی است. همچنین در دیگر اجزای مغناطیسی و پلاستیکی نیز از 100 درصد عناصر بازیافتی کمیاب است. این دستگاه با صرفه جویی 1000 کیلو وات ساعت انرژی دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال