اپل بار دیگر به عنوان باارزش‌ترین برند جهان معرفی شد

براساس رتبه‌بندی جدید سازمان فوربس،‌ شرکت اپل دوباره به عنوان باارزش‌ترین برند جهانی در سال 2016 معرفی گشت. این در حالی است که اخیرا خبرهای بسیار زیادی مبنی بر رشد منفی مالی آن در یک چهارم سال میلادی پایانی به گوش می‌رسد و البته جالب است بدانید که این چنین آمار منفی از سال 2003 […]

براساس رتبه‌بندی جدید سازمان فوربس،‌ شرکت اپل دوباره به عنوان باارزش‌ترین برند جهانی در سال 2016 معرفی گشت. این در حالی است که اخیرا خبرهای بسیار زیادی مبنی بر رشد منفی مالی آن در یک چهارم سال میلادی پایانی به گوش می‌رسد و البته جالب است بدانید که این چنین آمار منفی از سال 2003 تا به امروز برای اولین بار است که رخ می‌دهد. این آمار منفی مربوط به کاهش فروش محصولات شرکت اپل شامل آیفون‌، آی‌پد و همچنین مک‌های این شرکت می‌شود.

Apple-Most-Valuable-Brand-2016-Forbes

اما بهتر است بدانید که آمار منفی شرکت اپل به منظور پایین کشیدن رتبه آن و در واقع نزول به رتبه دوم کافی نبود. هم اینک برای ششمین سال متوالی است که شرکت اپل در رتبه اول این لیست قرار می‌گیرد. از طرفی شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت، تعقیب‌کنندگان جدی و اصلی این شرکت هستند. سازمان فوربس ارزش برند اپل در سال جاری میلادی را 154.1 میلیارد دلار برآورد کرده است. این میزان شش درصد بالاتر از مقدار برآورده شده در سال 2015 بوده و از طرفی دو برابر ارزش برند گوگل با ارزش 82.5 میلیارد دلار است.

شرکت‌های کوکاکولا، فیس‌بوک، تویوتا،‌ IBM، دیسنی، مک‌دونالد، GE، سامسونگ، آمازون، AT&T، بی‌ام‌دبلیو و همچنین سیسکو به ترتیب در رتبه‌های بعدی این لیست (از چهار تا پانزده) قرار گرفته‌اند. شریک اپل در طراحی ساعت هوشمند این شرکت با نام Hermès، رتبه 48ام را به خود اختصاص داده است. دیگر شرکت‌های مشهور دنیا نیز در این لیست وجود دارند که رتبه‌های آن‌ها به این شکل مشخص شده است: اینتل (رتبه 17ام)، وریزون (رتبه 21ام)، اچ‌پی (رتبه 38ام)، سونی (رتبه 76ام)، نت‌فلیکس (رتبه 79ام) و T-Mobile (رتبه 93ام).

جالب است بدانید که شرکت اپل در حالی باارزش‌ترین برند جهانی لقب گرفته است که ارزش بازارهای فروش آن بالاتر از 510 میلیارد دلار برآورد می‌شود. البته این در حالی است که در ماه مِی سال 2015 به میزان 30 درصد از این میزان کاسته شد. شرکت آلفابت که گوگل هم اینک زیر مجموعه آن است در این حیطه به صورت بسیار نزدیک در حال تعقیب اپل است. حتی جالب است بدانید که شرکت گوگل در ماه فوریه ارزشمند‌ترین برند نام گرفت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال