اپل آیفون ۱۴ را در برخی بازارها تنها در نسخه‌ی eSIM عرضه می کند

با توجه به افزایش نرخ استفاده از سیم کارت های الکترونیکی احتمالا اپل نیز در سری جدید گوشی های آیفون برای برخی بازارها تنها از نسخه‌ی eSIM استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از اپراتورهای خدمات موبایل در اروپا و آسیا اکنون قادر به پشتیبانی از فناوری eSIM هستند […]

با توجه به افزایش نرخ استفاده از سیم کارت های الکترونیکی احتمالا اپل نیز در سری جدید گوشی های آیفون برای برخی بازارها تنها از نسخه‌ی eSIM استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از اپراتورهای خدمات موبایل در اروپا و آسیا اکنون قادر به پشتیبانی از فناوری eSIM هستند و به نظر میرسد دوران سیم کارت های فیزیکی به پایان رسیده است. طبق گزارش های اخیر، اپراتور های آمریکایی نیز قصد دارند در آینده ای نه چندان دور خود را برای این تغییرات آماده کنند.

 احتمالاً آیفون های جدید نیز درگاه سیم کارت فیزیکی نخواهند داشت. آیفون ۱۴ نیز می تواند اولین سری از آیفون های اپل با این ویژگی باشد. گزارش های وال استریت ژورنال نیز نشان می‌دهد این فناوری در میان مصرف کنندگان از محبوبیت زیادی برخوردار است. زیرا آنها می توانند به راحتی برای دریافت بسته های داده بین اپراتورهای موبایل و برنامه های پیش پرداخت آن ها جابجا شوند. در آمریکا نیز اپراتور ارائه دهنده خدمات در این کشور خود را برای آینده بدون سیمکارت آماده می کنند.

 احتمالاً اپل نیز قصد دارد در آیفون پرو از طراحی جدید اصلاح شده استفاده کند. زیرا از طرفی اتحادیه اروپا نیز فشارهایی را به این شرکت وارد کرده تا از درگاه USB-C برای شارژ آیفون ها بهره بگیرد. پیش از این نیز گزارش هایی در مورد عرضه آیفون مجهز به پورت USB-C در سال ۲۰۲۳ منتشر شده بود. در صورتی که اپل با حذف سیم کارت های فیزیکی به سمت سیم کارت های الکترونیکی حرکت کند احتمالاً همه درگاه های آیفون حذف خواهند شد. پیش از این نیز جک 3.5 میلیمتری هدفون از آیفون ۷ و مدل های بعدی آن حذف شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال