پتنت جدید اپل استفاده از روترهای وای‎فای برای شارژ بی‌سیم را نشان می‎دهد

یکی از شایعات محبوبی که در خصوص مدل امسال آیفون شنیده می‎شود این است که اپل در نهایت قصد دارد در این دستگاه از فناوری شارژ بی‎سیم استفاده کند. چند وقتی می‎شود شاهد حضور این تکنولوژی در بازار هستیم، گرچه بسیاری از افراد اعتقاد دارند تصمیم اپل در این زمینه بدون استفاده از پدهای شارژ، […]

یکی از شایعات محبوبی که در خصوص مدل امسال آیفون شنیده می‎شود این است که اپل در نهایت قصد دارد در این دستگاه از فناوری شارژ بی‎سیم استفاده کند. چند وقتی می‎شود شاهد حضور این تکنولوژی در بازار هستیم، گرچه بسیاری از افراد اعتقاد دارند تصمیم اپل در این زمینه بدون استفاده از پدهای شارژ، یک راه‎حل شارژ بی‎سیم “واقعی” در اختیار کاربر می‎گذارد.

این‎که این ادعا به چه صورت خواهد بود را بایستی صبر کرد و دید اما وب‎سایت AppleInsider به پتنتی دست پیدا کرده که در آن اپل یک روش ممکن در این خصوص را مورد بررسی قرار داده است. در پتنت مذکور، صحبت از این می‎شود که اپل چندین تکنیک مختلف شارژ بی‎سیم را به محک گذاشته است همانند با این‎که آن‎ها چطور می‎توانند به صورت بالقوه از دستگاه‎هایی همانند با روترهای وای‎فای برای شارژ گوشی‎های خود استفاده کنند.

این پتنت هم‎چنین در خصوص قطبیت دوتایی، آنتن‎های بسته‎ی دوتایی فرکانس صحبت می‎کند که به شکل تئوری بایستی قادر به ارائه‎ی محدوده‎ی وسیع‎تری برای شارژ باشند، یعنی در آینده فرد می‎تواند با در دست داشتن گوشی خود در اتاق قدم بزند، در حالی‎که گوشی به صورت بی‎سیم شارژ می‎شود. گرچه با توجه به ماهیت تنها پتنت بودن این راه‎حل، هیچ قطعیتی برای این‎که اپل در حال کار بر روی این تکنولوژی است وجود ندارد، یعنی تنها ایده‎ای به شمار می‎رود که اهالی کوپرتینو آن را در نظر دارند.

همان‎طور که گفتیم سخت می‎توان اعلام کرد که اپل به هنگام معرفی آیفون خود از چه فناوری برای قابلیت شارژ بی‎سیم آن استفاده خواهد کرد، اما امیدواریم به نسبت پد‎های فعلی شارژ بی‎سیم دردسر کمتری داشته باشد. ما مطمئن هستیم که طرفداران آیفون سال‎ها برای این قابلیت صبر نکرده‎اند که با محصولاتی که در حال حاضر وجود دارد، دوباره آشنا شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال