پتنت جدید اپل: مک‌بوکی با کیبورد لمسی

تایپ کردن به کمک کیبوردهای لمسی می‌تواند فوق‌العاده باشد، مخصوصا اینکه کابران بخواهند برای یکدیگر پیام‌‌های کوتاه ارسال کنند. اما آیا تا به حال تصور کرده‌اید که از کیبوردهای لمسی برای استفاده‌ی طولانی‌مدت چگونه می‌توان استفاده کرد؟ احتمالا اگر کاربران بخواهند از کیبورهای لمسی برای تایپ کردن و انجام کارهایی همانند مقاله‌نویسی استفاده کنند، دیگر […]

تایپ کردن به کمک کیبوردهای لمسی می‌تواند فوق‌العاده باشد، مخصوصا اینکه کابران بخواهند برای یکدیگر پیام‌‌های کوتاه ارسال کنند. اما آیا تا به حال تصور کرده‌اید که از کیبوردهای لمسی برای استفاده‌ی طولانی‌مدت چگونه می‌توان استفاده کرد؟ احتمالا اگر کاربران بخواهند از کیبورهای لمسی برای تایپ کردن و انجام کارهایی همانند مقاله‌نویسی استفاده کنند، دیگر آن حس مرسوم و همیشگی کیبوردهای مکانیکی به آنها دست ندهد. به همین جهت هم‌اکنون شرکت‌هایی همانند اپل و مایکروسافت همراه با محصولات و تبلت‌های خود، کیبوردهای مکانیکی جداگانه‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگرچه این موضوع هم‌اکنون در حال رخ دادن می‌باشد، اما شرکت‌هایی همانند اپل به آینده‌ی متفاوت برای لپتاپ‌ها و محصولاتی با داشتن کیبوردهای لمسی فکر می‌کنند. این موضوع نیز شایعه‌ای می‌باشد که به تازگی اطلاعات مربوط به آن منتشر شده است. طبق اخبار جدیدی که وب‌سایت Gizmodo برای اولین بار منتشر کرده، اپل پتنت جدیدی را برای لپتاپ‌های آینده خود ثبت نموده که از طرح و ایده‌ی مهندسین این شرکت برای داشتن کیبوردی لمسی خبر می‌دهد. علاوه بر لمسی بودن این کیبورد، ایده‌ی مهندسین اپل همراه با با وجود قابلیت Force Touch نیز همراه بوده و می‌تواند کیبوردی با امکانات بسیار بالا را پیش روی کاربران قرار دهد.

البته اینطور نیست که ما با طرح کیبوردی تنها برای لپتاپ روبه‌رو باشیم، بلکه در توضیحاتی که همراه با این لپتاپ منتشر شده، نشان می‌دهد که این کیبورد لمسی برای یک وسیله‌ی الکترونیکی طراحی شده و این یعنی این احتمال وجود دارد که بتوانیم این کیبورد را به صورت جداگانه نیز در بازار مشاهده کنیم.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که چنین کیبورد لمسی می‌تواند داشته باشد این است که امکان شخصی‌سازی و همگام کردن این کیبورد با دیگر وسایل الکترونیکی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هنگام کار کردن با نرم‌افزار فوتوشاپ، کاربران بتوانند بر روی این کیبورد، کلیدهای میان‌بر مختلف را برای دسترسی سریع‌تر، قرار دهند.

البته نباید فراموش کنید که این تصویر تنها مربوط به یک پتنت می‌باشد و این موضوع به تصمیم اپل برای اینکه بخواهد این ایده را به حقیقت تبدیل کند یا نه، بستگی خواهد داشت. اما در این شرایط هم این ایده می‌تواند بسیار جذاب باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال