اپل ساخت چیپ‎های A11 را سفارش داد

شرکت TSMC تولید چیپست‎های مبتنی بر فناوری 10 نانومتری مخصوص نسل بعدی آیفون را شروع کرده است. منابع خبری اعلام کرده‎اند که این معامله یکی از موارد متعددی بوده که این شرکت تایوانی قرارداد بسته است، به نحوی که آن‎ها وظیفه‎ی تولید سیستم روی چیپ 10 نانومتری شرکت مدیاتک و چیپست HiSilicon هوآوی را نیز […]

شرکت TSMC تولید چیپست‎های مبتنی بر فناوری 10 نانومتری مخصوص نسل بعدی آیفون را شروع کرده است. منابع خبری اعلام کرده‎اند که این معامله یکی از موارد متعددی بوده که این شرکت تایوانی قرارداد بسته است، به نحوی که آن‎ها وظیفه‎ی تولید سیستم روی چیپ 10 نانومتری شرکت مدیاتک و چیپست HiSilicon هوآوی را نیز برعهده دارند.

چیپست A11 اولین محصول فناوری 10 نانومتری FinFET اپل محسوب می‎شود و شاهد استفاده از آن در آیفون 8 خواهیم بود. تولید این چیپ تحت تاثیر مشکل سرهم‎بندی قطعات قرار داشته است ولی به دنبال رفع این موضوع، شرکت TSMC با دریافت چراغ سبز تولید این سیستم روی چیپ جدید مواجه شده است.

مدیاتک، شرکت دیگری است که مشتری TSMC محسوب می‎شود و در ابتدا قصد سفارش تولید دو چیپست 10 نانومتری را داشته است یعنی Helio X30 و Helio X35. درخواست برای تولید چیپست دوم پس از نبود تقاضا از سوی مشتریان مهم، ادامه نیافته است. سومین شرکتی که قصد دارد چیپ‎های تولیدی با آخرین ویفرها را داشته باشد HiSilicon بوده که به احتمال زیاد این تصمیم برای سیستم روی چیپ‎های گوشی‎های جدید سری میت هوآوی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال