بسته شدن کارخانه اپل در ویسترون هند به دلیل آشوب کارکنان

کارگران کارخانه تولید آیفون هند چند روز گذشته به دلیل عدم دریافت حقوق کافی اعتراض کرده و این آشوب منجر به خسارت های زیادی به این کارخانه شده است. پس از این ماجرا اپل تصمیم گرفته تا تولید آیفون در این کارخانه را متوقف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، خسارت وارد شده به […]

کارگران کارخانه تولید آیفون هند چند روز گذشته به دلیل عدم دریافت حقوق کافی اعتراض کرده و این آشوب منجر به خسارت های زیادی به این کارخانه شده است. پس از این ماجرا اپل تصمیم گرفته تا تولید آیفون در این کارخانه را متوقف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، خسارت وارد شده به این کارخانه در اثر اعتراض کارگران سه و نیم تا ۷ میلیون دلار برآورد شده است. این کمپانی اعلام کرده پس از بررسی خسارت ها و رسیدن به ظرفیت کامل، تولید آیفون را از سر خواهد گرفت.

طبق گزارش های منتشر شده و مصاحبه یکی از کارکنان ویسترون، این کمپانی وعده پرداخت ماهانه ۲۸۵ دلار دستمزد را به کارگران داده بود اما مبلغ پرداختی حدود ۲۱۷ دلار بوده و در ماه‌های گذشته نیز به ۱۶۳ دلار کاهش پیدا کرده بود. همچنین برخی کارگران با مدارک تحصیلی پایین‌تر نیز حقوق هایی در حدود ۱۰۸ دلار و یا ۶.۷۸ دلار دریافت کردند.

اپل پس از اطلاع از این موضوع درخواست بررسی های بیشتر درمورد این موضوع را داشته تا بداند چطور قوانین مربوط به پرداخت حقوق در این کمپانی نقض شده است.

اپل در ایمیلی از حضور تیم خود در این کمپانی خبر داده و اعلام کرده به زودی تحقیقات کاملی را درباره تاسیسات این کمپانی انجام خواهد داد. علاوه بر ویسترون شرکت‌هایی مانند فاکسکان و پگاترون نیز در تایوان آیفون‌های اپل را تولید می‌کنند. در این میان کمپانی ویسترون قصد داشت تا تولید مدل‌های دیگر آیفون را نیز آغاز کند. اما با توجه به آسیب به تاسیسات ممکن است این برنامه تا مدت ها با تأخیر مواجه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال