ثبت پتنت جدید اپل برای بهینه سازی نمایشگرهای آیفون در معرض رطوبت

پتنت جدید اپل که به تازگی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا ثبت شده است نشان می‌دهد این شرکت به دنبال نمایشگر گوشی جدیدی است که بتواند در شرایطی مانند زیر باران راحت تر توسط کاربران استفاده شود. این پتنت با نام بهبود عملکرد دستگاه الکترونیکی در زمان قرارگیری در معرض شرایط مرطوب […]

پتنت جدید اپل که به تازگی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا ثبت شده است نشان می‌دهد این شرکت به دنبال نمایشگر گوشی جدیدی است که بتواند در شرایطی مانند زیر باران راحت تر توسط کاربران استفاده شود. این پتنت با نام بهبود عملکرد دستگاه الکترونیکی در زمان قرارگیری در معرض شرایط مرطوب نام دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بسیاری از گوشی های هوشمند موجود در بازار می توانند تا حدی در برابر رطوبت مقاوم باشند. اما ضد آب بودن مسئله ای جدا است که حتی استفاده کاربر را هنگام خیس شدن نمایشگر با دشواری همراه خواهد کرد. به همین دلیل اپل قصد دارد از نمایشگرهای بهینه سازی شده در آیفون برای استفاده راحت تر کاربران در زیر نم باران استفاده کند.

 احتمالاً در این پتنت از فناوری جدیدی برای کاهش و یا حذف فشار های کاذب به علت وجود مایعات روی نمایشگر استفاده شده است. با توجه به پتنت مذکور احتمالاً این فناوری باعث تغییراتی در رابط کاربری خواهد شد. به عنوان مثال کلیه گزینه های روی نمایشگر برای افزایش دقت فشردن در هنگام خیس شدن نمایشگر باید در فاصله بیشتری از یکدیگر قرار بگیرند. همچنین این فناوری می تواند باعث شود تا یک نمایشگر بتواند به طور خودکار وارد حالت نمایشگر حساس به فشار شود. هرچه میزان خیسی نمایشگر بیشتر باشد برای استفاده از آن نیاز به فشار بیشتری خواهد بود. نکته جالب در این پتنت حالت زیر آبی یا همان نمایش عمق آب است تا کاربر بتواند با توجه به محدودیت مقاومت دستگاه در برابر آب آن را فراتر در آب قرار ندهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال