اپل اپ های خبری روسیه را از اپ استور حذف کرد

در پی درخواست های ارسالی به اپل مبنی بر توقف فروش محصولات فیزیکی این شرکت در روسیه اکنون اپل اپ های خبری روسیه را نیز از اپ استور حذف کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در بیانیه خود در مورد توقف فروش محصولات خود به روسیه گفته است: در حال […]

در پی درخواست های ارسالی به اپل مبنی بر توقف فروش محصولات فیزیکی این شرکت در روسیه اکنون اپل اپ های خبری روسیه را نیز از اپ استور حذف کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در بیانیه خود در مورد توقف فروش محصولات خود به روسیه گفته است: در حال حاضر این شرکت صادرات خود به واسطه های فروش در روسیه را متوقف کرده است.

این تصمیم اپل به درخواست میخائیلو فدوروف وزیر تحول دیجیتال اوکراین در رابطه با توقف فروش اپل در روسیه انجام گرفت. وی در نامه درخواست خود این اقدام را انگیزه‌ای برای نسل جوان و فعال روسیه برای جلوگیری از جنگ دانست.

اپل پیش از حذف اپ های مورد نظر در اپ استور قابلیت گزارش‌های ترافیک زنده و تصادفات را نیز در اپل مپس غیرفعال کرده بود. این اقدام توسط گوگل نیز برای اوکراین در گوگل مپس انجام گرفت. هم اکنون کاربران روسی تنها به فروشگاه آنلاین اپل دسترسی دارند که در آن محصولاتی مانند آیفون و مک برای خرید وجود ندارد.

غیر از اپل دیگر شرکت های فناوری نیز نسبت به حمله روسیه به اوکراین واکنش‌های گسترده‌ای را داشتند. به عنوان مثال مشتریان برخی بانک‌های روسیه به اپل پی و گوگل پی دسترسی نخواهند داشت. همچنین رسانه های این کشور نیز در شبکه های اجتماعی تحت فشار خبری قرار دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال