اپل روی تولید رقیبی برای “آمازون اکو” کار می‌کند

در حالی که اکثر شرکت‌های تکنولوژی نظیر مایکروسافت و آمازون در حال رقابت با یکدیگر بر سر هوش مصنوعی هستند، اپل تاکنون در این زمینه ساکت بوده؛ اما ممکن است سکوت اپل به زودی شکسته شود. گزاش‌های منتشر شده حاکی از این هستند که اپل دو اقدام جاه‌طلبانه را برای پیشرفت استراتژی‌های خود مربوط به […]

در حالی که اکثر شرکت‌های تکنولوژی نظیر مایکروسافت و آمازون در حال رقابت با یکدیگر بر سر هوش مصنوعی هستند، اپل تاکنون در این زمینه ساکت بوده؛ اما ممکن است سکوت اپل به زودی شکسته شود. گزاش‌های منتشر شده حاکی از این هستند که اپل دو اقدام جاه‌طلبانه را برای پیشرفت استراتژی‌های خود مربوط به هوش‌ مصنوعی در نظر دارد.

قدم اول اپل برای سکوت شکست خود، توسعه‌ی دستیار صوتی این شرکت، Siri به توسعه‌دهندگان بوده تا پای این دستیار صوتی به دیگر برنامه‌ها هم باز شود و اپل تنها استفاده کننده از آن نباشد. قدم دوم اپل و شاید یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر توسط این شرکت کوپرتینویی،‌ تولید اسپیکر بلوتوث هوشمند خواهد بود که تفاوت زیادی را با محصولاتی نظیر آمازون اکو و Google Home نخواهد داشت. با استفاده از این اسپیکر هوشمند که دارای میکروفونی داخلی بوده و از دستیار صوتی Siri نیز پشتیبانی خواهد کرد، می‌توانید چراغ‌های خانه‌ی خود را روشن کرده، از جدیدترین خبرها و سرتیترهای مهم روز باخبر شوید و یا با گفتن تنها چند کلمه به موسیقی گوش دهید. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که اپل حتی قبل از معرفی آمازون اکو بر روی این محصول کار می‌کرده و به زودی قصد معرفی آن را هم دارد.

رقیبان شرکت اپل، در سال‌های اخیر تمرکز اصلی خود را بر روی هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی دیجیتالی گذاشته‌اند. برای مثال می‌توان به شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و حتی آمازون در این زمینه اشاره کرد؛ اما اپل با محدود کردن Siri به برنامه‌های خود، اقدام تاثیر برانگیزی را تاکنون در حوزه هوش مصنوعی انجام نداده است. فعلا اطلاعات بیشتری بر مورد محصول جدید شرکت اپل منتشر نشده، اما با نزدیک بودن رویداد WWDC این شرکت، می‌توانیم انتظار شنیدن صحبت‌های بیشتری را در مورد این محصول داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال