رزرو ۸۰ درصد از ظرفیت خط تولید تراشه های TSMC توسط اپل

اپل با هدف تولید محصولات خود در سال ۲۰۲۱ با استفاده از تراشه های 5 نانومتری، ۸۰ درصد ظرفیت تولید TSMC را پیش خرید کرده است. تولید آیفون ۱۲ با پردازنده A14  و همچنین کامپیوترهای جدید مک اپل با پردازنده های M1 در سال ۲۰۲۱ با نرخ بالاتری ادامه خواهد داشت و به همین دلیل […]

اپل با هدف تولید محصولات خود در سال ۲۰۲۱ با استفاده از تراشه های 5 نانومتری، ۸۰ درصد ظرفیت تولید TSMC را پیش خرید کرده است.

تولید آیفون ۱۲ با پردازنده A14  و همچنین کامپیوترهای جدید مک اپل با پردازنده های M1 در سال ۲۰۲۱ با نرخ بالاتری ادامه خواهد داشت و به همین دلیل اپل نیاز به پیش خرید تراشه‌های 5 نانومتری شرکت تی اس ام سی داشته است به همین دلیل این شرکت بخش عظیمی از تولید تراشه های مربوط به این شرکت را پیش خرید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق خبرهای منتشر شده TSMC به عنوان تامین کننده اصلی تراشه محصولات اپل تلاش دارد تا سرمایه گذاری های طولانی مدت و پیشرفت فناوری های توسعه تراشه ها را افزایش دهد. از طرفی مشتری سودآوری مانند اپل داشته که به وی در توسعه سیلیکون کمک خواهد کرد. اپل پیش از این اعلام کرده بود که شرکت TSMC را به عنوان یک شریک تجاری با ارزش قلمداد کرده و ۸۰ درصد از تولیدات تراشه‌ی این شرکت را برای سال ۲۰۲۱ رزرو کرده است. این تراشه ها قرار است در ساخت پردازنده هایی مانند A15 Bionic استفاده شود.

  این پردازنده ها در ساخت آیفون ۱۳ مورد استفاده اپل خواهد بود. به نقل از خبرگزاری CnBeta و اخبار منتشر شده توسط منابع تایوانی شرکت TSMC قرار است فاز سوم کارخانه خود را در اوایل سال ۲۰۲۱ افتتاح کند. این بخش تنها به تولید انبوه پردازنده‌های ۵ نانومتری اختصاص خواهد داشت. TSMC اعلام کرده این شرکت در سال جدید باید ماهانه ۹۰۰۰ ویفر تولید کند. این شرکت تولید کننده پردازنده، خط های تولید برای مشتریان مختلف با هدف تولید تراشه‌های ۵ نانومتری، 5 نانومتری پلاس5 نانومتری تقویت شده دارد. از دیگر مشتریان TSMC می‌توان به کوالکام، مدیاتک و برادکام اشاره کرد. البته کوالکام اخیرا برای تهیه پردازنده ۵ نانومتری با سامسونگ وارد همکاری شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال