نسخه 10.2.1 iOS بسیاری از مشکلات باتری آیفون 6 و 6s را رفع میکند

در چند ماه اخیر، کاربران گوشی‎های آیفون 6، 6 اس، 6 پلاس و 6 اس پلاس با مشکلی روبرو شده بودند که باعث می‎شد دستگاه‎ آن‎ها ناگهان خاموش شود، مشکلی که حال به گفته‎ی اپل در آخرین به‎روزرسانی سیستم‎عامل iOS یعنی iOS 10.2.1 با موفقیت برطرف و از 5 اسفندماه برای عموم عرضه شده است. […]

در چند ماه اخیر، کاربران گوشی‎های آیفون 6، 6 اس، 6 پلاس و 6 اس پلاس با مشکلی روبرو شده بودند که باعث می‎شد دستگاه‎ آن‎ها ناگهان خاموش شود، مشکلی که حال به گفته‎ی اپل در آخرین به‎روزرسانی سیستم‎عامل iOS یعنی iOS 10.2.1 با موفقیت برطرف و از 5 اسفندماه برای عموم عرضه شده است.

اپل در گفتگو با وب‎سایت echCrunch اظهار داشته است که آپدیت the iOS 10.2.1 باعث می‎شود مشکل خاموش کردن گوشی در آیفون 6 اس 80 درصد و در آیفون 6، 70 درصد کاهش پیدا کند.

این شرکت اعلام کرده است “با iOS 10.2.1، اپل بهبودهایی صورت داده تا میزان خاموش شدن دستگاه‎های آیفون کاهش پیدا کند، مشکی که تعداد اندکی از کاربران با آن روبرو شده بودند. بیش از 50 درصد دستگاه‎های iOS بهiOS 10.2.1  آپگرید کرده‎اند و براساس داده‎های تشخیص خطا که ما از آپگریدها دریافت کرده‎ایم متوجه شده‎ایم که این مشکل در 80 درصد کاربران آیفون 6 اس و 70 درصد کاربران آیفون 6 برطرف شده است.

ما هم‎چنین این امکان را به گوشی اضافه کرده‎ایم که اگر کاربری هم‎چنان با یک مشکل شات‎داون غیرمنتظره روبرو شود، دستگاه بدون نیاز به اتصال به منبع برق ری‎استارت شود. بایستی متذکر شویم که این خاموش شدن‎های غیرمنتظره مشکی امنیتی نیستند، ولی ما احساس نارضایتی کاربران را درک می‎کنیم و دوست داشتیم هرچه زودتر که امکان آن وجود دارد این مشکل را برطرف سازیم. اگر مشتری هرگونه مشکلی با دستگاه‎های خود دارد می‎تواند با AppleCare تماس برقرار کند.”

براساس گفته‎ی اپل، مشکل شات‎دوان در آپدیت iOS 10.2.1 برطرف شده و متفاوت با مشکلی است که باعث فراخوانی تعدادی از دستگاه‎های آیفون 6 اس ‎شد. در هر صورت، اپل گفته است که بعضی از باتری‎ها در طول فرآیند ساخت بیش از حد در معرض “هوای محیطی کنترل شده” قرار گرفته‎اند تا در نتیجه نیاز به جایگزینی فیزیکی باتری باشد.

وجود دلایل مختلفی که باعث خاموش شدن ناگهانی آیفون می‎شوند دلیل این‎که چرا کاربران آیفون 6 هم‎چنین بعد از فراخوانی آیفون 6 اس نسبت به بعضی از مشکلات شاکی بودند را توضیح می‎دهد و هم‎چنین این دلیل که چرا مشکل آیفون 6 اس به نظر می‎رسد به نسبت چیزی که اپل در طرح فراخوانی خود اشاره داشته، وسیع‎تر است. حتی شایعاتی مبنی بر این شنیده می‎شود که اپل قصد یک طرح تعویض باتری آیفون 6 را داشته است، گفته‎ای که اپل سریعا آن را رد کرد.

دلیل مشکل خاموش شدن که توسط آپدیت iOS 10.2.1 رفع شده، توزیع غیریکنواخت برق از باتری‎های قدیمی‎تر بوده است که می‎تواند باعث رخ دادن خاموش شدن اضطراری یک آیفون شود. اپل سیستم مدیریت برق خود را به منظور کم کردن خاموشی‎ها تغییر داده ولی بعضی از کاربران ممکن است با این‎وجود بعضی اوقات مشکلاتی داشته باشند، بنابراین اپل هم‎چنین راهی را برای ری‎استارت خودکار بدون نیاز به اتصال به منبع برق تعبیه کرده است. قابلیت ری‎استارت خودکار در نسخه‎ی iOS 10.2. سیستم‎عامل iOS در آیفون 6 و آیفون 6 اس دیده می‎شود و به آیفون 6 اس پلاس و 6 پلاس در آپدیت iOS 10.3 اضافه خواهد شد.

صفحه‎ی جدیدی از اطلاعات باتری نیز به iOS 10.2.1 در چند روز آینده اضافه می‎شود تا مشتریانی که نیاز به جایگزینی باتری گوشی خود دارند بدانند که عملکرد باتری دستگاه آن‎ها طبق انتظار نیست. این هشدار که در بخش باتری قسمت تنظیمات دستگاه دیده می‎شود تنها به مشتریانی نشان داده می‎شود که نیاز به باتری جدیدی دارند.

زمانی که iOS 10.2.1 عرضه شد، اپل در یادداشت‎های تغییرات و عرضه‎ی آپدیت خود به رفع یک مشکل برای آیفون 6 و 6 اس خود اشاره‎ای نکرد، در نتیجه این شرکت در خفا شروع به جمع‎آوری داده‎های مربوط به مشکل شات‎داون کرد تا بتواند با استفاده از آن‎ها به صورت رسمی اظهارنظری داشته باشد. مشتریانی که در آیفون‎ 6 یا 6 اس خود این نوع خاموش شدن را تجربه می‎کنند اگر تا الان اقدام نکرده‎اند بایستی به iOS 10.2.1  آپگرید کنند.