آمار فروش محصولات اپل در سه‌ ماهه‌ی دوم سال 2015

طبق گزارش جدیدی که از آمار فروش محصولات اپلدر سه‌ ماهه‌ی دوم سال 2015 منتشر کرده، این کمپانی آمریکایی موفق شده تا 53 میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند. آقای Morgan Stanley علت فروش بالای محصولات آیفون در این سه ماه را درخواست‌های زیاد مشتریان چینی و بازار پر رونق این کشور دانسته و اپل […]

طبق گزارش جدیدی که از آمار فروش محصولات اپلدر سه‌ ماهه‌ی دوم سال 2015 منتشر کرده، این کمپانی آمریکایی موفق شده تا 53 میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند. آقای Morgan Stanley علت فروش بالای محصولات آیفون در این سه ماه را درخواست‌های زیاد مشتریان چینی و بازار پر رونق این کشور دانسته و اپل نیز متوجه موفقیتی که از فروش محصولاتش در چین به دست می‌آورد، شده است.

این در حالیست که فروش ساعت هوشمند اپل بر خلاف تلفن‌های این شرکت در این سه ماه، چندان بالا نبوده و علت اصلی آن نیز تولید محدود این ساعت هوشمند اعلام شده است. با این‌حال اپل در مورد فروش اولین ساعت هوشمندش نظر خاصی ندارد و فروش آن را “متعادل” می‌داند. در واقع میزان تفاضا برای ساعت هوشمند اپل در هفته‌ی اول، به اندازه‌ی نصف تعداد گوشی‌‌های آیفون بوده و پس از آن نیز تعداد تقاضا برای ساعت هوشمند اپل تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است. همین موضوع می‌تواند دلیل اصلی فروش بسیار کمتر ساعت‌های هوشمند نسبت به گوشی‌های این شرکت باشد.

البته مسئله‌ی دیگری که باید بدان اشاره داشت، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان ساعت هوشمند اپل است. اگر به یاد داشته باشید، اپل به صورت رسمی اعلام کرده بود که تاخیر در تولید یکی از قطعات ساعت هوشمندش، باعث شده تا کاربران کمی دیرتر بتوانند ساعت خود را دریافت نمایند و سبب شد تا فروش این ساعت‌ها کاهش یابد. از طرفی دیگر، آیفون در حال فروش به صورت قراردادی (قسطی) و با قیمت 99 دلار به صورت ماهیانه می‌باشد که اقساط بسیار مناسب این گوشی، سبب شده تا فروش این محصول نیز فراتر از حد انتظار باشد.

حال باید منتظر پرچم‌دار بعدی شرکت اپل باشیم، تلفنی که احتمالا iPhone 6s نام خواهد داشت و با اینکه تنها “s” به انتهای نام این گوشی اضافه می‌شود، می‌توان آن را یک محصول کاملا جدید و متفاوت دانست. اطلاعات منتشر شده از این گوشی‌هوشمند تا به این لحظه نیز نشان می‌دهند که اپل قصد دارد محصولی کاملا متفاوت را برای عرضه آماده نماید. بدون شک، فروش پرچم‌دار بعدی اپل نیز بسیار بالا خواهد بود و ما باید شاهد تکرار شدن این آمار و ارقام بالای فروش باشیم.

در مورد Apple Watch 2 یا نسل دوم از ساعت هوشمند اپل نیز شایعات بسیار زیادی در حال انتشار است اما بدون شک شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. البته طبق صحبت‌های یکی از تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی، آقای Huberty، شاید نیازی نباشد که هر سال یک ساعت هوشمند جدید توسط اپل و یا کمپانی‌های دیگر معرفی گردد و ساعت‌های هوشمند، زمان بیشتری را برای استفاده نسبت به گوشی‌های هوشمند می‌طلبند. با این‌حال به احتمال بسیار زیاد، به زودی شاهد معرفی Apple Watch 2 نیز خواهیم بود.

اما فکر می‌کنید اپل برای معرفی محصولات جدیدش تا چه اندازه آماده شده؟ نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال