اپل پروژه‌ی هوای پاک خود را در کشور چین نیز راه‌اندازی کرد

اپل در چند ماه گذشته این قول را داده بود که در طی چند ماه آینده از پروژه‌های جدیدی رونمایی می‌کند تا آلودگی هوا در این کشور کمتر شود. حال اپل به قول خود عمل کرده و نه تنها کارخانه‌های تولیدی خود را در این کشور مجهز به انرژی پاک کرده بلکه کارخانه‌های دیگر را […]

اپل در چند ماه گذشته این قول را داده بود که در طی چند ماه آینده از پروژه‌های جدیدی رونمایی می‌کند تا آلودگی هوا در این کشور کمتر شود. حال اپل به قول خود عمل کرده و نه تنها کارخانه‌های تولیدی خود را در این کشور مجهز به انرژی پاک کرده بلکه کارخانه‌های دیگر را نیز که با اپل همکاری مستقیم دارند نیز به این انرژی روی آورده‌اند. اپل امروز اعلام کرد که پروژه‌ی 40 مگاواتی انرژی خورشیدی را در استان Sichuan چین به تمام رسانده تا تمای دفاتر اداری و فروشگاه این شرکت از انرژی خورشیدی استفاده کنند.

همان‌طور که می‌دانید چین به علت داشتن بخش صنعتی قوی و کارخانه‌جاتی قدرت‌مند و تولید بسیاری از محصولات الکترونیکی، آلودگی زیادی را در خود می‌بیند و هنوز نتوانسته به طور قطع این مشکل را برطرف کند. اپل نیز یکی از شرکت‌هایی است که وابستگی بسیار شدیدی به چین داشته و فروش محصولاتش در این کشور از آمار بسیار خوبی برخوردار بوده است.

اپل برای رسیدن به هدف خود دو پروژه را در برنامه گنجانده است. این شرکت کالیفرنیایی قصد دارد در قسمت‌های شمال، جنوب و شرق چین حدود 200مگاوات انرژی خورشیدی تولید کند و این انرژی پاک را به تمامی کارخانه‌های این شرکت انتقال دهد. هدف اصلی اپل این است که حدود 260 هزار خانه به همراه کارخانه‌جات مختلف بتوانند از این نوع انرژی در کشور چین استفاده کنند.

پروژه‌ی دوم اپل این است تا کارخانه‌جات وابسته به خود را به انرژی پاک مجهز کند. به گفته‌ی اپل آن‌ها به زودی حدود 2 گیگاوات انرژی خورشیدی دریافت می‌کنند و قصد دارند این انرژی را در کارخانه‌جات مختلفی از جمله Foxconn که نقش مهمی را در تولید قطعات الکترونیکی ایفا می‌کند، مصرف کنند. کارخانه‌ی Foxconn اعلام کرده که تا سال 2018 از 400 مگاوات انرژی خورشیدی در استان Henan بهره ‌برداری می‌کند.

به گفته‌ی اپل، تمامی فعالیت‌های این شرکت در کشور چین همانند آمریکا تحت انرژی پاک انجام می‌شود و این شرکت هیچ‌گونه آلودگی زیست محیطی را به چین وارد نکرده است. این در حالی است که بقیه‌ی شرکت‌ها در کشور چین تنها 87 درصد از انرژی پاک استفاده می‌کنند و هنوز کار زیادی را برای کاهش آلودگی هوا در این کشور صنعتی در پیش دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال