شکایت اپل از گروه NSO به دلیل جاسوسی با بدافزار پگاسوس

اپل علیه گروه NSO شکایتی را مطرح کرده که در آن این گروه به جاسوسی از کاربران آیفون با کمک بدافزار پگاسوس متهم شده است. همچنین اطلاعاتی نیز در مورد چگونگی استفاده این گروه از گوشی های آیفون و نحوه نفوذ آنها با کمک جاسوس افزار پگاسوس در این شکایت مطرح شد. به گزارش سرویس […]

اپل علیه گروه NSO شکایتی را مطرح کرده که در آن این گروه به جاسوسی از کاربران آیفون با کمک بدافزار پگاسوس متهم شده است. همچنین اطلاعاتی نیز در مورد چگونگی استفاده این گروه از گوشی های آیفون و نحوه نفوذ آنها با کمک جاسوس افزار پگاسوس در این شکایت مطرح شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلاش اصلی اپل ممنوع کردن استفاده از جاسوس افزار های توسعه یافته توسط این گروه است تا در آینده از داده‌های کاربران در مقابل سوء استفاده های احتمالی محافظت کند. گریک فدریکی، معاون بخش نرم افزار اپل در مورد شکایت مطرح شده می گوید: گروه NSO بودجه فناوری های بدون نظارت را تامین می کند که ما به دنبال تغییر این وضعیت هستیم. با توجه به اینکه محصولات اپل برترین محصولات از نظر امنیت در بازار محسوب می شوند.  برخی شرکت‌ها با صرف میلیون‌ها دلار برخی نرم افزارهای جاسوسی را با حمایت دولت منتشر می کنند. که البته در نهایت به ایجاد یک شرایط نا امن و تهدیدهایی برای داده های کاربران خواهد بود. به همین دلیل ما تلاش داریم تا امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران را تقویت کنیم.

 البته اپل هنوز شواهدی از حمله سایبری از راه دور علیه کاربران در به روزرسانی های جدیدتر مشاهده نکرده است. به همین دلیل به کلیه کاربران پیشنهاد می کند تا هرچه زودتر موبایل‌های خود را به روز رسانی کنند.

به گفته ایوان کریستیچ، بخش امنیت اپل این شرایط نشان دهنده مقابله اپل در استفاده از نرم افزارهای جاسوسی است. وی به تلاش اپل حفاظت از کاربران در برابر پیچیده ترین حملات سایبری اشاره کرده و گفته است: این شرکت تلاش زیادی برای حفظ امنیت کاربران انجام می دهد و این رویکرد می‌تواند نشان دهنده پیامی با عنوان استفاده از نرم افزارهای جاسوسی تحت حمایت دولت ها غیرقابل قبول است را به دنبال داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال