لجبازی اپل به بهای از دست رفتن موقعیت این شرکت در بازار کشورهای در حال توسعه تمام می‎شود

Duan Yongping، بنیان‎گذار چندین شرکت تولید گوشی‎هوشمند چینی (Oppo و Vivo) در طول مصاحبه‎ای با وب‎سایت Bloomberg اعلام کرد که در چین از شدت توجه به آیفون کاسته خواهد شد چون اپل در سیاست قیمت‎گذاری گوشی‎هوشمند خود برای بازار چین تغییری ایجاد نمی‎کند. آقای Duan اظهار می‎دارد که قیمت آیفون 8 اپل در کشور چین معادل 780 دلار […]

Duan Yongping، بنیان‎گذار چندین شرکت تولید گوشی‎هوشمند چینی (Oppo و Vivo) در طول مصاحبه‎ای با وب‎سایت Bloomberg اعلام کرد که در چین از شدت توجه به آیفون کاسته خواهد شد چون اپل در سیاست قیمت‎گذاری گوشی‎هوشمند خود برای بازار چین تغییری ایجاد نمی‎کند. آقای Duan اظهار می‎دارد که قیمت آیفون 8 اپل در کشور چین معادل 780 دلار است که معادل حقوق یک ماه برخی از افراد محسوب می‎شود. حتی آیفون SE اپل که قیمت کمتری دارد برای بازار چین 476 دلار ارزش‎گذاری شده است.

اپل در سال 2016 روزگار سختی را در چین گذارند و دیگر جزو سه تولید‎کننده‎ی برتر گوشی‎هوشمند در این کشور محسوب نمی‎شود. در راس این هرم شرکت هوآوی قرار گرفته و به دنبال آن شرکت‎های Oppo، Vivo و شیائومی دیده می‎شوند و در مقابل جایگاه اپل به رتبه‎ی پنجم تنزل یافته است. Duan می‎گوید که کسب و کار آیفون اپل در چین از لجبازی مدوام اپل رنج می‎برد. براساس گفته‎ی این فرد با تجربه در دنیای گوشی‎های هوشمند، اپل به دنبال سود بیشتر است حتی اگر به بهای از دست رفتن پادشاهی در بازار کشور‎هایی مانند چین و هند تمام شود.

Duan Yongping موسس شرکت‎های Oppo و Vivo صریحا اعلام کرده است که “اپل در چین نمی‎تواند ما را شکست دهد چون آن‎ها نقص‎هایی دارند. آن‎ها گاهی اوقات شاید بیش از حد لجبار باشند. آن‎ها کارهای فوق‎‎‏العاده‎ی زیادی انجام داده‎اند همانند با کسب موفقیت در دنیای سیستم‎عامل‎ها ولی ما در سایر حوزه‎ها از آن‎ها برتری جسته‎ایم.”

اپل موقعیت خود را در بازار هند حفظ کرده است، حتی با آن‎که مردمان این کشور روزانه معادل 3.10 دلار درآمد دارند. با آن‎که آیفون 5s اپل محبوب‎ترین مدل آیفون در این کشور به شمار می‎رود، اپل امیدوار است که آیفون 6 مدل 32 گیگابایتی  این شرکت که به تازگی وارد بازارهای در حال توسعه شده است بتواند در این منطقه‎ی جغرافیایی بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال