تهیه‌کنندگان برنامه‌های +Apple TV از تولید محتوای ضد دولت چین منع شدند

طی خبرهایی که در روزهای اخیر منتشر شده است ،  ادی کیو (معاون ارشد سرویس‌های اینترنتی اپل) از تهیه کنندگان  برنامه‌های +Apple TV درخواست کرده تا در تولید محتوای خود تجدید نظر کرده و برنامه هایی بر ضد دولت چین تولید نکنند. این فرد که خود نظارت مستقیم بر برنامه های +Apple TV و دیگر […]

طی خبرهایی که در روزهای اخیر منتشر شده است ،  ادی کیو (معاون ارشد سرویس‌های اینترنتی اپل) از تهیه کنندگان  برنامه‌های +Apple TV درخواست کرده تا در تولید محتوای خود تجدید نظر کرده و برنامه هایی بر ضد دولت چین تولید نکنند. این فرد که خود نظارت مستقیم بر برنامه های +Apple TV و دیگر سرویس های اینترنتی اپل را بر عهده دارد ، طی دستوری از تهیه کنندگان خواست تا برنامه هایی با محتوای ضد دولت چین تولید نکنند. البته جزئیات این ابلاغ منتشر نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از appleinsider ، دستورات اخیر ادی کیو نشان میدهد که وی از حساسیت دولت چین به خوبی اطلاع دارد. فعالیت های شرکت اپل به چند وقت اخیر محدود نمیشود. اپل سالهاست که بطور ویژه در کشور چین و با شرکای چینی خود مشارکت دارد. هدف از این سیاست جدید جلوگیری از مشکلات بحث برانگیز آینده خواهد بود. این موضوع پیش از این و در سال 2016 نیز اتفاق افتاده بود. دولت چین دسترسی کاربران چینی به آیتونز مووی وکتابخانه آیتونز را به دلیل وجود محتوای ضد دولت چین قطع کرد.

اکنون اپل بطور کامل قوانین این دولت را پذیرفته و سعی در جلب رضایت سران این کشور ۱.۴ میلیارد نفری دارد. به عنوان مثال اپل برای دومین بار تا کنون اپلیکیشن HKMap Live را از پلی استور حذف کرد. این اپ به معترضان هنگ کنگی کمک میکرد تا محل استقرار نیروهای پلیس را تشخیص دهند. البته این کار واکنش های منفی بسیاری را در پی داشت  تیم کوک طی یک ایمیل دلائل این کار را به کارمندانش توضیح داد. اپل طی سالهای اخیر همواره از حمایت خود نسبت به حقوق انسانی صحبت کرده و همکاری این شرکت با دولت چین به یک تناقض در قوانین این شرکت بدل شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال