اپل از نسخه جدید مک استودیو مجهز به چیپ M2 رونمایی کرد

نسخه جدید مک استودیو اپل با چیپ M2 مکس و اولترا شب گذشته رونمایی شد. طراحی این دستگاه نسبت به نسخه های قبلی تفاوتی نداشته و تنها از نظر سخت افزاری قدرتمندتر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال ۲۰۲۱ از اولین نسخه مک استودیو رونمایی کرده بود. این […]

نسخه جدید مک استودیو اپل با چیپ M2 مکس و اولترا شب گذشته رونمایی شد. طراحی این دستگاه نسبت به نسخه های قبلی تفاوتی نداشته و تنها از نظر سخت افزاری قدرتمندتر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال ۲۰۲۱ از اولین نسخه مک استودیو رونمایی کرده بود. این دستگاه از پردازنده M1 مک و اولترا بهره می برد. اما در دستگاه جدید چیپ M2 مکس و M2 اولترا به عنوان چیپ قدرتمند اپل استفاده شده است.

چیپ های جدید اپل دارای ۱۲ هسته پردازنده هستند و در آنها ۳۰ هسته گرافیکی به کار رفته است. همچنین امکان پشتیبانی از حداکثر ۹۶ گیگابایت حافظه رم را دارند. در چیپ M2 اولترا شاهد دو برابر شدن این مشخصات هستیم. یعنی ۲۴ هسته بهمراه ۶۰ هسته گرافیکی که قابلیت پشتیبانی از ۱۹۲ گیگابایت رم را خواهد داشت. چیپ M2 اولترا دارای یک مدل بالاتر نیز خواهد بود که در آن ۷۶ هسته گرافیکی وجود دارد.

طبق ادعای اپل مک استودیو این شرکت با چیپ M2 مکس دارای سرعتی ۴ برابر آی مک های مجهز به اینتل است و این سرعت در دستگاه های با چیپ M2 اولترا به ۶ برابر می رسد. همچنین دیگر ویژگی های این دستگاه امکان پشتیبانی از ۸ ترابایت حافظه داخلی، پورت تاندربولت و وضوح 8K است. به گفته اول این دستگاه برای کاربران حرفه ای توسعه یافته و با کمک آن کارهایی مانند ویرایش ویدیو و تولید رندرهای سه بعدی بهتر انجام میگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال