اپل در آیفون ۱۵ به جای لایتنینگ از از درگاه Type-C استفاده می کند

مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل می گوید این شرکت در سری آیفون ۱۵ از درگاه Type-C به جای درگاه تکراری لایتنینگ استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال های متمادی در آیفون های خود تنها از درگاه لایتنینگ استفاده کرده است و برخی کاربران منتظر ارائه درگاه […]

مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل می گوید این شرکت در سری آیفون ۱۵ از درگاه Type-C به جای درگاه تکراری لایتنینگ استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال های متمادی در آیفون های خود تنها از درگاه لایتنینگ استفاده کرده است و برخی کاربران منتظر ارائه درگاه Type-C در آیفون های جدید هستند. اکنون مینگ چی کو نیز از تجهیز آیفون ۱۵ به این درگاه خبر داده است. به نظر می‌رسد که استفاده از این درگاه در سری آیفون ۱۵ با قوانین جدید اروپا مرتبط باشد.

علاوه بر آن که اپل در سری آیفون ۱۵ از قابلیت های جدیدتری نسبت به نسل قبل استفاده می کند احتمالاً درگاه شارژ نیز در این آیفون جدید خواهد بود. در سالهای اخیر شایعات زیادی در مورد حذف درگاه لایتنینگ در محصولات اپل منتشر شده بود اما هربار محصول جدید با همان درگاه قبلی ارائه می شد. با توجه به اینکه تاریخ رونمایی آیفون سری ۱۵ هنوز مشخص نشده و آیفون ۱۴ نیز از راه نرسیده نمی‌توان به طور حتم از جایگزینی لایتنینگ با Type-C اظهار نظر کرد. اما مینگ چی کو با اسناد معتبری در این مورد نظر داده است. وی پس از صحبت با برخی تامین کنندگان وقوع این اتفاق را در آیفون ۱۵ بسیار زیاد می داند.

در صورت استفاده از درگاه Type-C به جای لایتنینگ سرعت انتقال داده‌ها و اطلاعات افزایش خواهد یافت. همچنین اپل می تواند با کمک آن در نسخه جدید آیفون ها از فناوری شارژ فوق سریع نیز استفاده کند. تمام این دلایل کاملاً عقلانی به نظر می رسد تا این شرکت با درگاه لایتنینگ خداحافظی کند. از طرفی قانون جدید اتحادیه اروپا نیز می‌تواند در این تصمیم گیری دخیل باشد. طبق این قانون کلیه گوشی های هوشمند تولید شده باید به درگاه Type-C به عنوان یک استاندارد عمومی مجهز باشند. به همین دلیل ممکن است اپل نیز مانند دیگر تولیدکنندگان از ترس جریمه شدن به سمت استفاده از این درگاه برود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال