اپل واچ در شرایط خاص می تواند حمله قلبی را تشخیص دهد

مطالعات اخیر نشان می‌دهد در شرایط خاص تشخیص اولیه حمله قلبی توسط اپل واچ انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب این ساعت هوشمند می تواند با تشخیص اولیه به فرد کمک کند تا زودتر به بیمارستان برسد و همچنین احتمال نجات فرد نیز افزایش خواهد یافت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه قلب […]

مطالعات اخیر نشان می‌دهد در شرایط خاص تشخیص اولیه حمله قلبی توسط اپل واچ انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب این ساعت هوشمند می تواند با تشخیص اولیه به فرد کمک کند تا زودتر به بیمارستان برسد و همچنین احتمال نجات فرد نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه قلب تگزاس اخیراً مقاله ای را در مورد مزایای سیستم ثبت نوار قلب در اپل واچ منتشر کرده است. پژوهشگران این موسسه معتقدند حسگرهای این ساعت هوشمند می تواند در تشخیص زودهنگام حمله قلبی کمک کند. افراد پس از بروز حمله قلبی باید سریعاً به بیمارستان منتقل شوند و در صورت انتقال سریع تر و زمان کمتر شانس فرد برای حفظ سلامت نیز افزایش می یابد. به همین دلیل درمان های اولیه و نتایج بهتر بسیار مهم است.

 در حال حاضر در علم پزشکی برای تشخیص سکته قلبی به یک دستگاه پیشرفته نوار قلب نیاز است. این دستگاه ها دارای ۱۲ لید هستند که به بدن متصل میشود. پژوهشگران معتقدند اپل واچ امکان تقلید از چنین دستگاه های پیشرفته پزشکی را دارا است. طبق گزارش اپل اینسایدر پژوهشگران برای بررسی این موضوع این ساعت هوشمند را روی بخش های مختلفی از بدن قرار دادند. آنها متوجه شدند که از طریق این ساعت میتوان به علائم وقوع حمله قلبی دست پیدا کرد.

تاکنون مطالعات بسیار کمی در مورد توانایی اپل واچ و تشخیص آن در زمینه حمله قلبی انجام شده است. همچنین باید در نظر داشت دستگاهی که تنها به دور مچ بسته می شود نمی تواند کاربردی شبیه به دستگاه های پیشرفته پزشکی داشته باشد. زیرا یک دستگاه تک لید محسوب می‌شود در حالی که دستگاه‌های پزشکی دارای ۱۲ لید هستند که می توانند موارد مختلفی از بدن را زیر نظر بگیرند. به گفته پژوهشگران ساعت هوشمند اپل تنها می تواند برای تشخیص زودهنگام سیستمی را برای آموزش به کاربر اعمال کند. زیرا بدون این آگاهی توسط کاربر استفاده از اپل واچ در تشخیص حمله قلبی مفید نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال