داده‌های اپل واچ در الگوریتم جدیدی برای شناسایی نارسایی قلبی استفاده می‌شود

محققانی از موسسه مایوکلینیک در الگوریتم جدید خود از داده های جمع آوری شده توسط ساعت هوشمند اپل استفاده کردند تا بتوانند بیمارانی که دچار نارسایی قلبی هستند تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از سال ۲۰۱۸ تاکنون قابلیت اندازه‌گیری نوار قلب به ساعت های هوشمند اپل اضافه شده است. با […]

محققانی از موسسه مایوکلینیک در الگوریتم جدید خود از داده های جمع آوری شده توسط ساعت هوشمند اپل استفاده کردند تا بتوانند بیمارانی که دچار نارسایی قلبی هستند تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از سال ۲۰۱۸ تاکنون قابلیت اندازه‌گیری نوار قلب به ساعت های هوشمند اپل اضافه شده است. با وجود اینکه این فناوری توانسته در مورد سلامت افراد گزارش های متنوعی را ارائه کند اما هنوز هم به عنوان ابزاری کمکی در کنار تشخیص پزشک محسوب می شود. این ساعت اکنون قابلیت تشخیص نوعی آریتمی قلبی موصوف به فیبریلاسیون دهلیزی را نیز دارد.

 در روش‌های قبلی برای تهیه آزمایش نوارقلب از ۱۲ الکترود روی قسمت‌های مختلف بدن استفاده می شود در حالی که اپل واچ داده های خود را تنها از یک نقطه روی مچ دست کاربر جمع آوری می کند و به همین دلیل نمی‌توان داده های آن را با ۱۲ الکترود قرار گرفته شده روی قسمت‌های مختلف بدن مقایسه کرد. به همین دلیل محققان تلاش کردند تا با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی از داده های نوار قلب اپل واچ استفاده کنند که تنها سیگنال های کوچک در داده ها را شناسایی میکند.

این الگوریتم توسط محققان مایوکلینیک طی چند سال اخیر توسعه داده شده است که با استفاده از آن می توان بیماری قلبی به نام اختلال عملکرد بطن چپ را با کمک داده های نوار قلب سنتی تشخیص داد. این عارضه به عنوان پمپاژ ضعیف قلب معمولاً بدون علامت بوده و احتمالاً تعداد مبتلایان به آن در آمریکا حدود ۷ درصد خواهد بود.

پل فریدمن از محققان مایوکلینیک و پژوهشگر این مطالعه می گوید: اختلال عملکرد بطن چپ دو یا سه درصد از افراد جهان را درگیر می کند و ممکن است در افراد بالای ۶۰ سال به ۹ درصد نیز برسد. در حالی که هیچ گونه علامتی نداشته تنها از طریق تنگی نفس تورم‌پا و تپش قلب شناسایی می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال