حسگرهای اپل واچ وجود استرس در کاربر را شناسایی می کنند

مطالعه اخیر دانشمندان نشان می دهد اپل واچ علاوه بر نظارت بر ضربان قلب از طریق حسگر نوار قلب امکان شناسایی استرس کاربر را نیز دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید در مورد اپل واچ نشان میدهد حسگر نوار قلب و دیگر حسگر های موجود در این ساعت می تواند […]

مطالعه اخیر دانشمندان نشان می دهد اپل واچ علاوه بر نظارت بر ضربان قلب از طریق حسگر نوار قلب امکان شناسایی استرس کاربر را نیز دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید در مورد اپل واچ نشان میدهد حسگر نوار قلب و دیگر حسگر های موجود در این ساعت می تواند یک نظارت اولیه روی استرس کاربر داشته باشد.

قرار بود اپل واچ سری ۶ در سال ۲۰۲۰ با قابلیت نظارت بر مشکلات روحی و روانی و اندازه گیری اضطراب عرضه شود اما چنین اتفاقی نیفتاد. آخرین نسخه این ساعت هوشمند نیز چنین ویژگی ای ندارد.

با وجودی که اپل واچ بطور مستقیم امکان نظارت بر استرس کاربر را ندارد، اما برخی پژوهشگران می گویند از طریق حسگرهای متنوع این ساعت می توان چنین کاربردی را از آن انتظار داشت.

استرس با چند زیست نشانگر در بدن در ارتباط است و به همین دلیل پژوهشگران معتقدند با کمک فناوری های جدید توسعه یافته می توان سطح استرس را برای هر فرد مشخص کرد. تغییر پذیری ضربان قلب یکی از این نشانگرهاست. این تغییر پذیری هم اکنون توسط حسگر نوار قلب اندازه گیری میشود.

اپل از زمان عرضه ساعت هوشمند سری ۴ این حسگر را در آنها قرار داده است. با وجودی که این حسگر نمی تواند در حد و اندازه دستگاههای گرانقیمت پزشکی باشد، اما کاربردهای بسیاری دارد.

در مطالعه ای که اخیرا در این باره انجام گرفت مشخص شد اپل واچ می تواند وجود استرس را در کاربر مشخص کند. به گفته پژوهشگران برای نخستین بار داده های مربوط به نوار قلب در اپل واچ برای پیش بینی وجود استرس مورد استفاده قرار می گیرد. این ساعت تا حدودی می تواند بصورت مقدماتی وجود استرس را در فرد تشخیص دهد. البته امکان شناسایی سطح استرس از طریق این ساعت وجود ندارد و تنها نبود استرس با کمک آن تعیین میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال