اپل همچنان از تراشه های مودم 5G کوالکام در محصولات خود استفاده خواهد کرد

با توجه به اینکه اپل با صرف چند سال وقت نتوانسته تراشه‌های مودم 5G خود را توسعه دهد باز هم این کمپانی از کوالکام برای تامین تراشه مودم استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل قصد داشت با توسعه تراشه مودم 5G خود دیگر احتیاجی به همکاری با کوالکام نداشته […]

با توجه به اینکه اپل با صرف چند سال وقت نتوانسته تراشه‌های مودم 5G خود را توسعه دهد باز هم این کمپانی از کوالکام برای تامین تراشه مودم استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل قصد داشت با توسعه تراشه مودم 5G خود دیگر احتیاجی به همکاری با کوالکام نداشته باشد. اما مینگ چی کو به عنوان تحلیلگر اپل اعلام کرد این شرکت تاکنون نتوانسته طرحهای خود را توسعه دهد و همچنان مجبور به همکاری با کوالکام خواهد بود.

 به گفته این تحلیلگر حتی اپل توسعه تراشه خود را نیز متوقف کرده است. بنابراین کوالکام همان تامین کننده انحصاری تراشه های 5G در مدل های جدید آیفون خواهد بود. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود تراشه های مدل اختصاصی اپل در آیفون های ۲۰۲۳ استفاده می شود. با توجه به نظر مینگچی کو احتمالاً شرکت کوالکام تامین کننده تمامی تراشه های مودم آیفون های ۲۰۲۳ است.

 این در حالی است که پیش از این تنها ۲۰ درصد تراشه ها توسط این شرکت تامین میشد. هنوز علت عدم توسعه تراشه های مودم 5G توسط اپل برای آیفون های جدید مشخص نیست. اما این شرکت تاکنون سال ها تلاش کرده است تا وابستگی خود را به کوالکام تغییر دهد. یکی از دلایل اپل برای حذف وابستگی درگیری پرونده حقوقی آنها با یکدیگر بوده است. آنها در سال ۲۰۱۹ یک دعوای حقوقی با یکدیگر داشتند که در نهایت حل و فصل شد و از آن زمان تا کنون هنوز اپل با کوالکام برای تهیه مودم های 5G همکاری میکند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال