اپل در مک بوک ۱۲ اینچی خود به سراغ تراشه M2 پرو یا مکس خواهد رفت

پیش از این گزارش هایی در رابطه با عرضه مک بوک ۱۲ اینچی توسط اپل منتشر شده بود. در آن زمان مشخص نبود این لپ تاپ یک دستگاه قدرتمند خواهد بود یا میان رده. اکنون خبرهای دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً اپل در این مک بوک جدید از تراشه های M2 از نوع […]

پیش از این گزارش هایی در رابطه با عرضه مک بوک ۱۲ اینچی توسط اپل منتشر شده بود. در آن زمان مشخص نبود این لپ تاپ یک دستگاه قدرتمند خواهد بود یا میان رده. اکنون خبرهای دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً اپل در این مک بوک جدید از تراشه های M2 از نوع پرو یا مکس استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع خبری در توییتر با اکانت Majin Bu اعلام کرد دستگاه ۱۲ اینچی اپل مک بوک پرو است و در آن از تراشه های نسل جدید اپل یعنی خانواده M2 پرو یا M2 مکس استفاده میشود. البته پیش از این خبر بلومبرگ در رابطه با عرضه مک بوک ۱۲ اینچی توسط اپل قابل قبول است. اما پیش بینی های این کاربر در برخی موارد نادرست بوده است اما نمی توان گفته های اخیر را غیر محتمل فرض کرد.

 در صورتی که اطلاعات منتشر شده توسط این اکانت توییتری درست باشد می توان آن را به عنوان پیشرفت بزرگی در محصولات اپل به حساب آورد. زیرا احتمالاً تراشه M2 مکس مجهز به ۱۲ هسته پردازشی و ۳۸ هسته گرافیکی خواهد بود و در صورت استفاده از آن در دستگاههای جدید با یک دستگاه قدرتمند رو به رو هستیم. پیش از این نیز اپل نوت بوک های 12 اینچی رده بالا یارده پایین تولید کرده است.

 به عنوان مثال مک بوک ۱۲ اینچی سال ۲۰۱۵ در بخش رده پایین معرفی شده بود که بسیار باریک و وزن آن نیز کمتر از یک کیلوگرم بود. اما تولید آن نهایتاً در ۲۰۱۹ متوقف شد. در اواسط دهه ۲۰۰۰ نیز مک بوک های رده بالای ۱۲ اینچی اپل به نام Power Book G4 معرفی شد که به نوعی پیش عرضه اولین مک بوک پرو محسوب می شود. با این وجود تراشه های اپل در صورت استفاده در مک بوک می تواند عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد. به طوری که این شرکت را قادر می سازد بدون محدودیت های حرارتی همانند آنچه در تراشه های اینتل وجود دارد مک بوک های قدرتمند تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال