اپل اولین مک بوک مبتنی بر تراشه ARM را تا اواخر پاییز معرفی خواهد کرد

اولین مک بوک ۱۲ اینچی اپل که با استفاده از تراشه ARM ساخته شده است، تا اواخر فصل پاییز معرفی خواهد شد. اپل پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد به طور کامل پردازنده های x86 را کنار گذاشته و از پردازنده های ARM استفاده کند. به نظر می رسد پس از مدت ها […]

اولین مک بوک ۱۲ اینچی اپل که با استفاده از تراشه ARM ساخته شده است، تا اواخر فصل پاییز معرفی خواهد شد. اپل پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد به طور کامل پردازنده های x86 را کنار گذاشته و از پردازنده های ARM استفاده کند. به نظر می رسد پس از مدت ها انتظار کاربران قادر خواهند بود در ماه های آینده اولین سری از مک‌بوک های مجهز به این تراشه را مشاهده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرگزاری های مختلف از معرفی مک بوک ۱۲ اینچی جدید اپل خبر داده اند. این مک بوک با کمتر از یک کیلوگرم وزن تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

 محصول جدید اپل با پنل رتینا و مجهز به تراشه قدرتمند و مبتنی بر معماری آرم A14X تولید خواهد شد. مک بوک اپل با اسم رمز “تونگاه” در وبسایت ها مشاهده شده است. این دستگاه از درگاه Type-Cپشتیبانی خواهد کرد. تراشه جدید آرم در این مک بوک با مصرف پایین انرژی باعث شده است تا تنها به یک باتری کم حجم نیاز باشد. به همین دلیل این مک بوک وزن کمی خواهد داشت. این باتری کوچک قادر است ۱۵ تا ۲۰ ساعت به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. در گزارش‌های منتشر شده از استفاده این تراشه در آیپد پرو و افزایش توان پردازش آن نیز صحبت شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال