اپل تا سال ۲۰۲۵ تمام باتری‌های خود را از کبالت بازیافتی می‌سازد

در سال های اخیر کمبود کبالت تولید محصولات فناوری را با مشکلاتی همراه کرده است. استخراج این ماده معدنی نیز با جنجال های زیادی همراه بوده است منتقدان نیز در این مورد ابراز نگرانی کرده اند زیرا باعث ایجاد آسیب های زیست محیطی خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در استفاده […]

در سال های اخیر کمبود کبالت تولید محصولات فناوری را با مشکلاتی همراه کرده است. استخراج این ماده معدنی نیز با جنجال های زیادی همراه بوده است منتقدان نیز در این مورد ابراز نگرانی کرده اند زیرا باعث ایجاد آسیب های زیست محیطی خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در استفاده بیش از اندازه از کبالت شرکت‌های بزرگ فناوری متهم به ایجاد شرایط نامناسب شده اند به همین دلیل اپل تلاش کرده است تا طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از باتری های بازیافتی تا سال ۲۰۲۵ برای ساخت محصولات جدید استفاده کند.

یکی از جنبه های منفی دنیای فناوری تاثیرات منفی مربوط به استخراج فلزات روی محیط زیست است شرکت ها می توانند برای جلوگیری از تاثیرات زیست محیطی از مشتریان خود بخواهند تا محصولات قدیمی را بازیافت کنند. بدین‌ترتیب راهی آسان برای دریافت کبالت بازیافتی خواهند داشت. علاوه بر آن با افزایش میزان تعمیر پذیری محصولات و همچنین افزایش عمر مفید آنها بازهم می توان در استخراج فلزات مهم صرفه جویی کرد.

با وجود عدم تعمیر پذیری مناسب محصولات اپل، به تازگی این شرکت اعلام کرد قصد دارد باتری دستگاه های جدید را از کبالت بازیافتی تولید کند. این دستگاه ها شامل آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ خواهد بود. به گفته اپل در حال حاضر این شرکت کبالت را بصورت عمده خریداری می کند و در صورتی که این پروژه اجرایی شود می تواند مصرف این عنصر را به شدت کاهش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال