احتمالاً اپل گوشی های بعدی خود را با قیمت پایین تر عرضه می کند

اپل همانند سال‌های قبل چهار گوشی جدید از خانواده آیفون ۱۴ عرضه کرد که در آن مدل پلاس به جای مدل مینی رونمایی شد. آیفون ۱۴ پلاس با مشخصاتی مشابه مدل استاندارد به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز بود. در این بین استراتژی اپل برای جبران شکست مدل مینی با استفاده از پلاس چندان کارساز نبود. […]

اپل همانند سال‌های قبل چهار گوشی جدید از خانواده آیفون ۱۴ عرضه کرد که در آن مدل پلاس به جای مدل مینی رونمایی شد. آیفون ۱۴ پلاس با مشخصاتی مشابه مدل استاندارد به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز بود. در این بین استراتژی اپل برای جبران شکست مدل مینی با استفاده از پلاس چندان کارساز نبود. به همین دلیل اپل قصد دارد کاهش فروش آیفون ۱۴ پلاس را با کاهش قیمت نسل بعدی آیفون ها جبران کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آیفون ۱۴ پلاس عضو جدید خانواده آیفون‌ها محسوب می‌شود که به نمایشگر و باتری بزرگ مجهز است. البته قیمت آن همچنان از مدل پرومکس کمتر است. اما خریداران علاقه‌ای به خرید این مدل نداشتند و احتمال دارد در آینده به سرنوشت مدل مینی دچار شود.

برخی منابع اعلام کردند اپل قصد دارد در مورد مدل های استاندارد و پرو تغییراتی ایجاد کند. در گزارش های منتشر شده اعلام شد در این رابطه اپل دو استراتژی در پیش خواهد گرفت. در ابتدا ممکن است بین مدل های استاندارد و پرو اختلاف قیمت افزایش یابد که پیش از این نیز توسط مینگ چی کو پیش بینی شده بود. اما استراتژی دوم همان کاهش قیمت آیفون ۱۵ خواهد بود.

در حال حاضر قیمت آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ دلار است و قیمت پایه این محصول نیز ۷۹۹ دلار می باشد. در صورت تصمیم اپل برای کاهش قیمت آیفون ۱۵ احتمالاً مدل پلاس این محصول نیز با کاهش قیمت عرضه خواهد شد.

استراتژی اپل در مورد فروش آیفون ها تا کنون بارها تغییر کرده است. اولین بار با معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس بود که اپل به دلیل معرفی یک دستگاه با نمایشگر بزرگ شروع به معرفی ۴ دستگاه از هر مدل کرده بود. در آن زمان آیفون SE نیز به مدل ها اضافه شد. پس از آن مدل مینی هم از راه رسید و اکنون مدل پلاس نیز در جمع مدل ها قرار گرفته است.