اپل نسل جدید آی مک مجهز به تراشه M3 را اواخر امسال عرضه می کند

به نظر می رسد نزدیک ترین زمان ممکن برای معرفی نسل جدید آی مک در اواخر امسال باشد. با توجه به اینکه اپل قصد ندارد محصول جدید خود را با تراشه M2 عرضه کند، بنابراین عرضه آی مک جدید تا تولید تراشه M3 طول می کشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش […]

به نظر می رسد نزدیک ترین زمان ممکن برای معرفی نسل جدید آی مک در اواخر امسال باشد. با توجه به اینکه اپل قصد ندارد محصول جدید خود را با تراشه M2 عرضه کند، بنابراین عرضه آی مک جدید تا تولید تراشه M3 طول می کشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش جدید گورمن از بلومبرگ در رابطه با معرفی محصول جدید نشان می دهد اپل تا عرضه چیپ M3 برای معرفی آی مک صبر می کند. در این گزارش آمده است:

نشانه ای مبنی بر اینکه آی مک جدید پیش از عرضه تراشه M3 معرفی شود وجود ندارد. با توجه به اینکه تراشه مورد نظر احتمالا تا اواخر سال میلادی عرضه خواهد شد، بنابراین آی مک جدید نیز تا آن زمان عرضه نمی‌شود.

احتمالا اپل تراشه M3 را با لیتوگرافی ۳ نانومتری مربوط به شرکت TSMC توسعه خواهد داد. همچنین این تراشه عملکرد بهتری نسبت به همنوعان قبلی خود خواهد داشت. ا وجودی که گفته می شود مک بوک ایر جدید تا اواخر نیمه دوم سال جاری میلادی از راه می رسد، اما احتمالا در این محصول نیز از تراشه جدید استفاده خواهد شد.

در کمتر محصولات گفته شده دو محصول مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی نیز مجهز به تراشه جدید خواهند شد. در حال حاضر تراشه های M2 اپل به لیتوگرافی ۵ نانومتری مجهز هستند.

به روزرسانی نهایی آی مک در اواخر ۲۰۲۱ انجام شده بود. در آن زمان آی مک M1 با طرح جدید معرفی شده بود. در حال حاضر نیز از خانواده آی مک تنها همین محصول باقی مانده است. ممکن است اپل در آینده تولید آی مک ۲۷ اینچی جدید با تراشه اپل سیلیکون را از سر بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال