اپل در آینده از شارژرهای کوچک تر و سبک تر مبتنی بر نیترید گالیوم استفاده می کند

اپل قصد دارد در آینده برای کلیه محصولات خود و همچنین گوشی های آیفون از شارژرهای کوچکتر و سبکتر و از جنس  گالیم نیترید (GaN) استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از اپل اینسایدر، اپل در سال جدید از شارژر های کوچک تر، سبک تر و مبتنی بر سیلیکون استفاده […]

اپل قصد دارد در آینده برای کلیه محصولات خود و همچنین گوشی های آیفون از شارژرهای کوچکتر و سبکتر و از جنس  گالیم نیترید (GaN) استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از اپل اینسایدر، اپل در سال جدید از شارژر های کوچک تر، سبک تر و مبتنی بر سیلیکون استفاده خواهد کرد. از مزیت های استفاده از آن نیز انتقال گرمای کمتر به دستگاه است. این شرکت در برنامه ریزی های آینده خود قرار است سفارش تهیه تراشه های مبتنی بر نیترید گالیم را به شرکت نیمه هادی Navitas بسپارد.

 شارژرهای (GaN) با کمک تراشه های شرکت Navitas ارائه خواهد شد. همچنین احتمال دارد این شرکت علاوه بر تهیه تراشه ها طرح هایی را نیز برای شارژ دستگاه ها با کمک آداپتورها و یا انواع دیگر شارژرها به شرکت اپل ارائه دهد. خبرهای منتشر شده نشان می دهد در حال حاضر اپل روی یک نسخه اختصاصی از شارژر (GaN) از نوع USB-C کار می کند. شارژرهای (GaN) همانند آنچه که در محصولات آنکر و بلکین استفاده می شود بسیار کوچکتر بوده و کارآمدتر نیز خواهند بود.

پیش از این نیز مینگ چی کو، تحلیلگر دنیای موبایل از احتمال ساخت دو یا سه مدل شارژر جدید توسط اپل با کمک فناوری (GaN) در سال جدید میلادی خبر داده بود. هنوز از زمان عرضه این شارژرها اطلاعاتی در دست نیست. اما شرکت Navitas تولید کننده فناوری جدید GaNFast می باشد. این فناوری در شارژ سریع آداپتورهای ۲۴ تا ۳۰۰ واتی با استفاده از نیتریت گالیوم استفاده خواهد شد. از دیگر شرکت‌های استفاده‌کننده از این فناوری لنوو، دل، شیائومی و … می باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال