تراشه A15 Bionic اپل به عنوان سریع ترین CPU گوشی های هوشمند معرفی شد

اپل شب گذشته جدیدترین تراشه خود با نام چیپA15 Bionic  را رونمایی کرد. به گفته این شرکت A15 Bionic سریع ترین سی پی یو دنیای موبایل برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه جدید A15 Bionic اپل تراشه ۵ نانومتری است که در گوشی های آیفون ۱۳ و […]

اپل شب گذشته جدیدترین تراشه خود با نام چیپA15 Bionic  را رونمایی کرد. به گفته این شرکت A15 Bionic سریع ترین سی پی یو دنیای موبایل برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه جدید A15 Bionic اپل تراشه ۵ نانومتری است که در گوشی های آیفون ۱۳ و آیپد مینی جدید استفاده خواهد شد. در این تراشه از ۱۵ میلیارد ترانزیستور استفاده شده و نسبت به رقبای خود میزان کش آن نیز دو برابر شده است.

 ۶ هسته پردازشی در آن قرار دارد که دو هسته آن قدرت بالاتر و چهار هسته‌ای دیگر نیز با مصرف کمتر برای ایجاد تعادل بین میزان مصرف و قدرت مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته اپل عملکرد این چیپ در انجام وظایفی مانند دستیار صوتی و ناوبری نقشه ها به‌دلیل عملکرد بهتر شتاب دهنده یادگیری ماشین به طور چشمگیری افزایش داشته است.

اپل مدعی شد A15 Bionic سریع ترین تراشه نسبت به همنوعان خود است و می تواند نسبت به آنها ۵۰ درصد سرعت بالاتری داشته باشد. GPU این تراشه نیز شامل ۴ هسته است که در مدل‌های بالاتر آیفون به ۵ هسته نیز می رسد. در این تراشه از موتور عصبی ۱۶ هسته ای استفاده شد که می‌تواند در یک ثانیه ۱۵.۸ تریلیون عملیات انجام دهد. به گفته اپل برای توسعه و بهینه سازی عملکرد آن همکاری هایی با تیم دوربین و نرم‌افزاری انجام گرفته است. به همین دلیل پردازش تصاویر در این تراشه در فناوری های جدید مربوط به  iOS 15 می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال