اشتباه بزرگ اپل و خداحافظی 1.4 میلیارد کاربر با آیفون و آی پد

به گفته محققان اشتباه شرکت اپل در مورد دستیار صوتی ، موجب شده است که حدود 1.4 میلیارد کاربر تصمیم به ترک استفاده از گوشی و آی پد های خود بگیرند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، این شرکت مانند فیسبوک با اشتباه بزرگ خود بسیاری از کاربران را برآن داشت تا تصمیم […]

به گفته محققان اشتباه شرکت اپل در مورد دستیار صوتی ، موجب شده است که حدود 1.4 میلیارد کاربر تصمیم به ترک استفاده از گوشی و آی پد های خود بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، این شرکت مانند فیسبوک با اشتباه بزرگ خود بسیاری از کاربران را برآن داشت تا تصمیم به ترک استفاده یا خرید محصولاتشان را داشته باشند.

یک ماه پیش در خبرها آمده بود که اپل از طریق دستیار صوتی خود، مکالمات کاربران را شنود میکند. و بسیاری از خبرگزاری ها از مشکلات مربوط به این دستیار صوتی”سیری” خبر داده بودند. بنظر میرسید این دستیار صوتی بدون اجازه کاربران مکالمات آنها را شنود میکند. که بعدها اپل آن را تائید کرد. و به نوعی نقض حریم شخصی کاربران در فضای مجازی بوده است.

محققان این اشتباه شرکت اپل را دلیل اصلی ترک کاربران میدانند و معتقدند اپل با این اشتباه بسیاری از کاربران خود را از دستت داده است و آنها خرید دیگر برندهای مطرح را به خرید گوشی های این شرکت ترجیح میدهند.

سال پیش نیز فیسبوک با افشای اطلاعات میلیون ها کاربر بوسیله کمبریج آنالتیکا باعث خروج 1.3 میلیون کاربر از حساب کاربریشان شده بود.

دستیار صوتی اپل که روی برخی از محصولات این شرکت همچون آی پد و آیفون نصب شده است، سیری نام دارد و بطور پیش فرض فعال است.