مبلغ پاداش برنامه های کشف باگ اپل حدود ۵ برابر بیشتر از سایر شرکت ها است

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد در صورت کشف آسیب‌پذیری امنیتی در سرویس‌های اپل به توسعه‌دهندگان iOS حدود صد هزار تا یک میلیون دلار پاداش پرداخت خواهد شد. این مبلغ پاداش از مبلغ برنامه های باگ باونتی شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی و شیائومی بسیار بیشتر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه های مربوط […]

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد در صورت کشف آسیب‌پذیری امنیتی در سرویس‌های اپل به توسعه‌دهندگان iOS حدود صد هزار تا یک میلیون دلار پاداش پرداخت خواهد شد. این مبلغ پاداش از مبلغ برنامه های باگ باونتی شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی و شیائومی بسیار بیشتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه های مربوط به کشف و اطلاع رسانی باگ ها در اپل در مقایسه با دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ حدود ۵ برابر بیشتر است. بنابراین توسعه دهندگان می توانند از این پروژه درآمد بیشتری کسب کنند. با این وجود برخی نیز در مورد عدم قدردانی اپل بابت گزارش آسیب‌پذیری‌های صفر روزه انتقاد می کنند.

شرکت Atlas VPNدر مطالعه اخیر خود متوجه شد مبلغ دریافتی توسعه دهندگان در صورت پیدا شدن آسیب‌پذیری امنیتی بین صد هزار دلار تا یک میلیون دلار است. این در حالی است که شرکت های دیگر مانند سامسونگ در پروژه های خود بین ۲۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار پاداش می دهند. هواوی نیز در این پروژه حضور داشته و به توسعه دهندگانی که آسیب پذیری در سرویس های این شرکت کشف کند پاداشی بین ۲۰۰ تا ۲۲۳ هزار دلار پرداخت میکند.

 برنامه باگ باونتی برای شیائومی و وان پلاس نیز نهایتا سیزده هزار دلار درآمد برای توسعه‌دهندگان خواهد داشت. به گفته Atlas VPN اطلاعات به دست آمده بر اساس داده های منتشر شده عمومی هستند. با وجود مبلغ بالای پاداش پرداختی توسط اپل پروژه باگ باونتی این شرکت همیشه با انتقال همراه بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷ محققان امنیتی بابت پاداش دریافتی از اپل در ازای کشف باگ از این شرکت انتقاد کردند. تیان ژانگ از توسعه دهندگان iOS نیز معتقد است چندین باگ را کشف و برای اپل ارسال کرد و هرگز پاداشی از این شرکت دریافت نکرده است. به گفته ژانگ وی چندین بار دیگر نیز موفق به کشف شده است و آن را برای اپل ارسال کرده است با این حال این شرکت هیچ پاداشی بابت برطرف کردن مشکل امنیتی به وی پرداخت نکرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال