مدیر عامل اپل استفاده از سنسورهای سونی در آیفون را تایید کرد

تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اعلام کرد این شرکت از سنسورهای سونی در گوشی های آیفون استفاده می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم کوک ضمن تایید استفاده از سنسورهای سونی به مدت یک دهه در گوشی های آیفون در توییت اخیر خود نوشت: بیش از یک دهه است که […]

تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اعلام کرد این شرکت از سنسورهای سونی در گوشی های آیفون استفاده می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم کوک ضمن تایید استفاده از سنسورهای سونی به مدت یک دهه در گوشی های آیفون در توییت اخیر خود نوشت: بیش از یک دهه است که اپل با هدف ساخت دوربین های به روز در آیفون با سونی همکاری میکنیم.

تیم کوک در توییت دیگری از مدیرعامل سونی برای نشان دادن کارخانه ساخت سنسور در شهر کوماموتو تشکر کرد. نکته قابل توجه در مورد این خبر اعلام ویژگی های مربوط به اجزای سخت افزاری گوشی های آیفون است. زیرا به ندرت پیش می‌آید اپل در این مورد اطلاعاتی را منتشر کند. به همین دلیل اعلام استفاده از سنسورهای دوربین سونی بیش از یک دهه توسط اپل جالب توجه است.

تاکنون اپل در وبسایت خود تنها به اعلام مشخصات فنی دوربین ها مانند وضوح، دیافراگم و میدان دید آنها پرداخته است. البته در برخی موارد به استفاده از سخت افزار سونی توسط اپل اشاره شده است.

وال استریت ژورنال نیز طی گزارشی در سال ۲۰۱۵ به استفاده اپل از سنسورهای سونی اشاره کرده بود. در کالبد شکافی های انجام گرفته توسط iFixit نیز چند مدل خاص از سنسور سونی دیده شد.

وبسایت Nikkei Asia در گزارشی اعلام کرد سونی حدود ۴۴ درصد از بازار حسگرهای تصویر را در اختیار دارد و پس از آن سامسونگ با سهم ۱۸.۵ درصد در بازار در رده دوم قرار می‌گیرد.

اعلام بازدید از کارخانه سونی توسط تیم کوک نشان دهنده ادامه همکاری این دو شرکت است. گزارش Nikkei Asia نیز نشان می دهد سونی در حال ساخت سنسوری جدید است که دارای معماری نیمه هادی جدید است و احتمالا در گوشی های بعدی آیفون استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال