سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری اپل برای فعال کردن سیستم ارتباط ماهواره ای

اپل اعلام کرد برای فعال کردن سیستم ارتباط ماهواره ای در گوشی های آیفون ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در بیانیه ای اعلام کرد بودجه راه اندازی قابلیت ارتباط ماهواره ای در گوشی های آیفون ۴۵۰ میلیون دلار است. قرار است بخش زیادی از […]

اپل اعلام کرد برای فعال کردن سیستم ارتباط ماهواره ای در گوشی های آیفون ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در بیانیه ای اعلام کرد بودجه راه اندازی قابلیت ارتباط ماهواره ای در گوشی های آیفون ۴۵۰ میلیون دلار است. قرار است بخش زیادی از این بودجه به گلوبال استار پرداخت شود. این شرکت ماهواره های مورد نظر برای این ارتباط را در اختیار دارد. شرکت گلوبال استار در ایالت لوئیزیانا مستقر است.

اپل در مقابل گلوبال استار متعهد شد تا بخشی از هزینه های مربوط به تجهیزات و عملیات سرویس ماهواره ای را پرداخت کند. این بودجه قرار است روی بهبود ماهواره ها و ایستگاه های زمینی و همچنین راه اندازی آنتن جدید که توسط اپل طراحی شده است هزینه شود.

اپل در زمان رونمایی از گوشی های آیفون ۱۴ به قابلیت ماهواره ای آنها اشاره کرد. طبق گفته اپل در صورتی که کاربر به شبکه های سنتی کنونی دسترسی نداشته باشد می تواند با استفاده از گوشی آیفون به ماهواره های شرکت گلوبال استار متصل شده و با کمک آن با اورژانس تماس بگیرد. بروزرسانی جدید نرم افزاری تا پایان ماه جاری این قابلیت را به گوشی های آیفون می آورد.

با توجه به اعلامیه اپل می توان به هزینه بالای ایجاد ارتباط ماهواره ای پی برد. البته اپل این قابلیت را تا دو سال به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و سپس کاربران باید برای در اختیار داشتن این قابلیت ماهانه مبلغی پرداخت کنند.

سیستم Emergency SOS via satellite برای عملکرد خود به اپراتور نیروی انسانی نیاز دارد و به همین دلیل به گفته اپل حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان گلوبال استار پشتیبانی آن را بر عهده خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال