آیفون ۱۴ اپل در مراسم Far Out به طور رسمی معرفی شد

اپل شب گذشته در مراسم Far Out خود از جدیدترین گوشی خانواده آیفون رونمایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آیفون ۱۴ اپل مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی است که از همان تراشه قبلی یعنی A15 با یونیک استفاده می کند. این تراشه بیش از این نیز در آیفون ۱۳ استفاده […]

اپل شب گذشته در مراسم Far Out خود از جدیدترین گوشی خانواده آیفون رونمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آیفون ۱۴ اپل مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی است که از همان تراشه قبلی یعنی A15 با یونیک استفاده می کند. این تراشه بیش از این نیز در آیفون ۱۳ استفاده شده بود. البته این اولین بار است که اپل در آیفون های جدید از تراشه های قدیمی خود استفاده میکند و تراشه های جدید را تنها در مدلهای پرو به کار می برد.

 آیفون ۱۴ مدل استاندارد دارای یک دوربین سلفی در بالای نمایشگر است و نسبت به نسخه قبلی خود بهبودهایی را دریافت کرده است. به عنوان مثال این گوشی از نظر مدیریت دما نسبت به نسل قبلی کاربرد بهتری را ارائه می کند. از مهمترین قابلیت آیفون ۱۴ فناوری ارتباطات ماهواره ای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا پیام اضطراری ارسال کند. این قابلیت با نام Emergency SOS via Satellite می‌تواند در خارج از پوشش شبکه های مخابراتی نیز کار کند.

 بدین ترتیب امکان اتصال به ماهواره در کمتر از ۱۵ ثانیه برای ارسال پیام فراهم میشود. رابط کاربری اپلیکیشن نیز برای اتصال بهتر به ماهواره به کاربر کمک می کند. کاربران می‌توانند به مدت دو سال به طور رایگان از این قابلیت استفاده کنند. در آیفون ۱۴ دوربین اصلی در پنل پشتی یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است که از فناوری پردازش تصویر Deep Fusion بهره می برد و می تواند در محیط های کم نور و رندرینگ رنگ عملکرد بهتری داشته باشد.

 در حالت فیلمبرداری نیز ویژگی لرزشگیر Deep Fusion به آن اضافه شده که می تواند برای ارائه قابلیت جدید به شکل گیمبال از کل سنسور استفاده کند. دوربین سلفی نیز ۱۲ مگاپیکسل و مجهز به قابلیت فوکوس خودکار است. در محیط های کم نور عملکرد دوربین های جلو و فوق عریض دو برابر بهتر خواهد بود و در دوربین اصلی نیز این بهبود دو و نیم برابر میشود. قرار است آیفون‌های جدید در آمریکا بدون شکاف سیم کارت فیزیکی عرضه شوند. به همین دلیل کاربران ایالات متحده باید به فکر تهیه سیم کارت های الکترونیکی باشند. آیفون 14 مجهز به ژیروسکوپ و شتاب سنج است که می تواند تصادف ها را تشخیص دهد. قیمت مدل استاندارد آیفون ۱۴ نیز ۷۹۹ دلار خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال