آکادمی توسعه‌دهندگان اپل در خاورمیانه در کشور عربستان تأسیس می شود

اپل قصد دارد با هدف کشف استعدادهای برنامه نویسی در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا اولین آکادمی توسعه دهندگان را در کشور عربستان سعودی افتتاح کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از MacRumors، اپل دفتر مرکزی اولین آکادمی توسعه دهندگان را که به مناطقی همچون خاورمیانه و شمال آفریقا […]

اپل قصد دارد با هدف کشف استعدادهای برنامه نویسی در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا اولین آکادمی توسعه دهندگان را در کشور عربستان سعودی افتتاح کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از MacRumors، اپل دفتر مرکزی اولین آکادمی توسعه دهندگان را که به مناطقی همچون خاورمیانه و شمال آفریقا اختصاص دارد در شهر ریاض افتتاح خواهد کرد. قرار است این آکادمی دانشجویان علاقمند به فناوری مخصوصاً برنامه نویسی را آموزش دهد. همچنین در این آکادمی برنامه نویسی به روش سیستم عامل های اپل به این دانشجویان آموزش داده خواهد شد و در نتیجه تمامی برنامه های درسی آنها نیز توسط اپل تعیین می شود.

اولین آکادمی توسعه دهندگان اپل در عربستان با دانشگاه شاهزاده نوروز بنت عبدالرحمن و آکادمی جبل توایق و همچنین فدراسیون برنامه نویسی این کشور همکاری می کند. هدف اصلی از تاسیس این آکادمی نیز به چشم انداز های کشور عربستان برای توانمندسازی زنان در سال های آینده در فضای فناوری و همچنین اقتصاد فراتر از نفت مربوط خواهد شد.

فیصل الخمیسی، رئیس فدراسیون امنیت سایبری و برنامه ریزی عربستان سعودی می گوید: با همکاری اپل یک سیستم اقتصادی برای تجارت ایجاد خواهد شد و همچنین فرصت های بیشتری برای نیروی کار سعودی به وجود خواهد آمد. همچنین تقویت چنین مهارت‌هایی در آینده علاوه بر افزایش نوآوری و فناوری، آینده پایدار و موفق نیز در این کشور و همچنین جوامع جهانی به وجود می آورد.

پیش از این اپل اولین آکادمی توسعه دهندگان خود را در برزیل در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرده بود و سپس کشورهای دیگر نیز شروع به تاسیس چنین آکادمی ای کردند. همکاری اپل با عربستان نیز می تواند در آینده استعداد های بومی را شناسایی کرده و احتمالاً این کشور را به قدرت اول فناوری در منطقه نیز تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال