قابلیت جدید اپل برای حفاظت از کودکان مورد انتقاد بسیاری از صاحب نظران قرار گرفت

ابزار جدید اپل برای صیانت از کودکان در فضای مجازی باعث انتقاد بسیاری از افراد در حوزه تکنولوژی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از کاربران و افراد نام آشنا در حوزه تکنولوژی سرویس اخیر اپل را نوعی آسیب به حریم خصوصی افراد دانسته اند. ابزار جدید اپل قادر است […]

ابزار جدید اپل برای صیانت از کودکان در فضای مجازی باعث انتقاد بسیاری از افراد در حوزه تکنولوژی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از کاربران و افراد نام آشنا در حوزه تکنولوژی سرویس اخیر اپل را نوعی آسیب به حریم خصوصی افراد دانسته اند.

ابزار جدید اپل قادر است تصاویر ذخیره شده در آیکلود را مورد بررسی قرار داده و در صورت سوء استفاده جنسی از کودکان آن را تشخیص دهد. به همین دلیل برخی از افراد اعلام کردند این قابلیت اگرچه مفید بوده اما نگرانی هایی را در زمینه حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده است.

یکی از افرادی که سرویس جدید اپل را مورد انتقاد قرار داد ویل کَسکارت، سرپرست واتساپ است. این فرد اعلام کرد اقدامات جدید نه تنها برای جلوگیری از گسترش تصاویر کودک آزاری بلکه تلاش اپل برای بهبود واکنش خود در مواقع سوء استفاده جنسی از کودکان است.

در سرویس ایمنی کودکان اپل هشدار اختیاری به والدین نیز قرار داده شده است. هنگامی که فردی با سن کمتر از ۱۳ سال در حال مشاهده محتوای جنسی باشد به والدین وی هشداری ارسال خواهد شد.

پس از آن فیسبوک نیز انتقاداتی را بر این سرویس ایراد کرده است. این شرکت با انتقاد از اپل و آن را در زمینه حریم خصوصی نگران خوانده است. این در حالیست که فیسبوک در این زمینه بارها مورد انتقاد قرار گرفته و به همین دلیل زیر نظر بسیاری از سازمان های نظارتی قرار دارد.

سرویس اخیر اپل پس از گرفتن تصاویر در آی کلاود آنرا با داده های خود که حاوی تصاویر از پیش ساخته شده در پایگاه CSAM است مقایسه خواهد کرد. همچنین امکان رمزگذاری داده های کاربر و تحلیل و تجزیه و تحلیل آن روی دستگاه وجود دارد. البته پس از این بررسی در صورت کودک آزاری به مراجع ذیصلاح نیز گزارش داده خواهد شد.

 یکی از استادان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد درین سرویس هش ادراکی خاص با تصاویر موجود در آیفون کاربران مقایسه می‌شود. اگرچه موارد مشکوک به سرورها گزارش داده خواهد شد، اما در صورت تغییر این هش ادراکی به درخواست دولت و یا دیگر افراد، در آینده عواقب ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال