پتنت جدید اپل برای هدست استفاده از لنز مایع برای جلوگیری از خستگی چشم را نشان می دهد

پرونده های ثبت اختراع متعدد اپل نشان می دهد این شرکت در حال کار روی نوعی هدست مبتنی بر تکنولوژی VR یا AR است که قادر خواهد بود لنزهای خود را به طور خودکار تنظیم کند و با تغییر دادن آنها میزان مشاهده کاربر در تماشای واقعیت افزوده یا مجازی را بهبود بخشد. به گزارش […]

پرونده های ثبت اختراع متعدد اپل نشان می دهد این شرکت در حال کار روی نوعی هدست مبتنی بر تکنولوژی VR یا AR است که قادر خواهد بود لنزهای خود را به طور خودکار تنظیم کند و با تغییر دادن آنها میزان مشاهده کاربر در تماشای واقعیت افزوده یا مجازی را بهبود بخشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلاش اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده و مجازی نشان از مصمم بودن این شرکت دارد. هدف از ساخت هدست ارائه محتوا های مجازی در دنیای واقعی است. در این هدست ها اغلب از نمایشگر های بسیار نزدیک به چشم استفاده می‌شود که کاربر در صورت استفاده مکرر دچار مشکل بینایی خواهد شد. به همین ترتیب استفاده طولانی مدت از هدست غیر ممکن می شود. تولیدکنندگان هدست VR تلاش دارند تا از یک لنز اپتیکال استفاده کنند که با درک فاصله کانونی برای کاربر و تنظیم آن استفاده از این هدست را آسان‌تر کند.

اپل در اختراع “دستگاه الکترونیکی با لنز قابل تنظیم” از فناوری‌هایی استفاده خواهد کرد که در آن با استفاده از یک سیستم لنز تکی مشکل انتخاب لنز و جابجایی آن وجود نخواهد داشت. تنظیم لنز های قابل انعطاف در این سیستم با استفاده از مایعات و فشار آن خواهد بود. در سیستم جدید اپل  و در قسمت مرکزی مجموعه ای از اجزای لنز قرار دارد که با استفاده از یک پمپ و مخزن تخلیه می شود. فشار مایعات به سمت داخل محفظه باعث افزایش حجم شده و لنزهای به هم متصل شده را به سمت بیرون هدایت خواهد کرد و یا از طریق منعطف کردن آنها خواص نوری آنها را نیز تغییر می دهد. این موضوع باعث بهبود محتوایی خواهد بود که کاربر می تواند ببیند.

البته اپل برای ساخت این سیستم پیشنهاداتی را نیز ثبت کرده که در آن با استفاده از نوع آرایش لنز ها و عناصر مختلف از یک لنز کاتادیوپتریک استفاده شود و برای بهبود عملکرد نیز استفاده از مخزن های مایع متعدد همراه با پروفیل هایی با سختی متفاوت نیز پیشنهاد شده است. این پروفیل ها اجازه خواهند داد تا لنزها در شکلهای مختلف و با استفاده از قسمت‌های مختلف مایع ایجاد شود. حدود یک سال از ثبت این پتنت توسط اپل گذشته و هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اختراع به عنوان محصول عرضه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال