پتنت جدید اپل یک دستگاه تاشدنی با پشتیبانی از قلم لمسی را نشان میدهد

پتنتی که اخیراً اپل ثبت کرده است مربوط به یک دستگاه با نمایشگر تاشدنی است که می تواند از قلم لمسی نیز پشتیبانی کند. به نظر می‌رسد اپل نیز قصد دارد وارد بازار دستگاه های تا شدنی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بازار گوشی‌های تاشدنی توانسته است برای بسیاری از کاربران […]

پتنتی که اخیراً اپل ثبت کرده است مربوط به یک دستگاه با نمایشگر تاشدنی است که می تواند از قلم لمسی نیز پشتیبانی کند. به نظر می‌رسد اپل نیز قصد دارد وارد بازار دستگاه های تا شدنی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بازار گوشی‌های تاشدنی توانسته است برای بسیاری از کاربران جذابیت بسیاری را فراهم کند. به همین دلیل شرکت هایی مانند سامسونگ، هوآوی، شیائومی و دیگر شرکت های گوشی ساز وارد این بازار شده اند. در این بین اما اپل سعی دارد آیفون ها را با همان طرح سنتی وارد بازار کند. اما خبر هایی اخیرا منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت روی دستگاه هایی با نمایشگر تاشدنی تمرکز کرده است.

پتنت جدید ثبت شده توسط اپل در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده نشان می دهد این شرکت عنوان دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به نمایشگر تاشو را به ثبت رسانده است. در توضیحات این پتنت به دستگاهی الکترونیکی اشاره شده است که دارای قاب تاشو بوده و می‌تواند توسط یک لولا باز و بسته شود. حتی امکان وجود یک صفحه نمایش انعطاف پذیر نیز در داخل بدنه تاشو وجود دارد. در ادامه توضیحات این پتنت آمده است که احتمالاً یک لایه نازک شیشه ای روی نمایشگر انعطاف پذیر قرار میگیرد.

در این پتنت به موازات محور خمیدگی یک فرورفتگی شیار مانند وجود دارد که احتمالاً باعث می شود صفحه نمایش حول محور دستگاه خم شود. طبق گفته توضیحات آن برای مسطح شدن لایه پوششی نمایشگر از پلیمر در قسمت فرورفتگی استفاده خواهد شد. همچنین در این بخش از توضیحات به پشتیبانی از قلم لمسی نیز اشاره شده است.

 پیش از این نیز اپل در ماه مارس سال گذشته یک پتنت مربوط به دستگاه تاشدنی ثبت کرده بود که از نوع لپ تاپ بوده است. البته تصاویر مربوط به آن شباهت بسیار زیادی به تصاویر پتنت فعلی داشته است. لپ تاپ تاشدنی می تواند یک دستگاه تبدیل پذیر باشد. به عنوان مثال ممکن است یک آیپد با نمایشگر بزرگ با قابلیت خم کردن نمایشگر باشد. بدین ترتیب این دستگاه در هنگام تا شدن میتواند در بخش پایینی نمایشگر به عنوان صفحه کلید مجازی نیز به کار رود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال