پتنت جدید اپل سیستم ترک پد مجازی پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از ژست های حرکتی را نشان میدهد

پتنتی که اخیراً اپل ثبت کرده است نشان می دهد این شرکت روی یک سیستم ترک پد مجازی پیشرفته کار میکند که در آن می توان از ژست های حرکتی بدون لمس و یا ردیابی چشم استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً اپل پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع […]

پتنتی که اخیراً اپل ثبت کرده است نشان می دهد این شرکت روی یک سیستم ترک پد مجازی پیشرفته کار میکند که در آن می توان از ژست های حرکتی بدون لمس و یا ردیابی چشم استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً اپل پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایلات متحده ثبت کرده است که نشان می‌دهد این شرکت روی یک سیستم ترک پد جدید کار می کند. البته اپل برای ثبت فناوری های مرتبط با فیس آیدی و سیستم های ژست حرکتی شرکت PrimeSense را خریداری کرده بود. پیش از این نیز مایکروسافت از سیستم دوربین اصلی ایکس باکس این شرکت برای فناوری های مربوط به تشخیص ژست های حرکتی استفاده کرده بود.

از زمان خرید PrimeSense توسط اپل تاکنون این شرکت دیگر پتنت های بسیار مهم قبلی خود را با ۲۰ مورد پتنت جدید تعویض کرده است. علاوه بر آن این غول مستقر در کوپرتینو تاکنون ۶۰ گواهی حق اختراع مبتنی بر ژست های حرکتی بدون لمس به ثبت رسانده است. پتنت جدید این شرکت نیز نشان میدهد اپل به دنبال استفاده از قابلیت های جدید مربوط به تکنولوژی های حرکتی برای اتمام پروژه های در حال انجام خود است.

پتنت ثبت شده اپل مربوط به پشتیبانی کاربر از حرکت هایی است که با کمک تکنولوژی های جدید میتوان روی صفحه نمایش با رایانه کار کرد. به طوری که کاربر با نگاه کردن به آیتم ها و ژست‌های حرکتی دو بعدی روی دستگاه لمسی مانند تاچ پد آنها را انتخاب میکند. البته در حالت دیگر امکان تعریف سطح مجازی به عنوان سطح لمسی نیز وجود دارد. به طوری که کاربر تنها با انجام ژست های دو بعدی روی سطح مجازی می تواند با رابط کاربری ارتباط برقرار کند.

 یک نمونه دیگر تعریف سطح مجازی در فضای مجاور خواهد بود که تنها به ژست های سه بعدی برای تعامل با کامپیوتر نیاز دارد. یکی از ثبت اختراع های اپل یک سیستم کامپیوتری را نشان میدهد که در آن از رابط کاربری سه بعدی غیر لمسی استفاده شده است. در یک تصویر دیگر نیز نموداری قرار دارد که نشان می دهد به طور شماتیک میتوان از روش جدید برای ردیابی چشم و ژست ها استفاده کرد. اپل انواع مختلفی از ژست های حرکتی بدون نیاز به لمس را به پتنت های خود اضافه کرده و ممکن است از یکی از آنها یا همه آنها در محصولات خود استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال