پتنت جدید اپل توسعه یک قلم با قابلیت پشتیبانی از حسگرهای نوری را نشان می دهد

پتنت اخیر اپل مربوط به یک قلم جدید است که به حسگرهای نوری مجهز است و می تواند با کمک این حسگرها رنگ و بافت را تشخیص دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل یک پتنت برای مدل بعدی قلم اپل پنسیل ثبت کرد که دارای حسگر های نوری داخلی است و […]

پتنت اخیر اپل مربوط به یک قلم جدید است که به حسگرهای نوری مجهز است و می تواند با کمک این حسگرها رنگ و بافت را تشخیص دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل یک پتنت برای مدل بعدی قلم اپل پنسیل ثبت کرد که دارای حسگر های نوری داخلی است و می تواند از تشخیص رنگ و بافت ها پشتیبانی کند. این فناوری می تواند قابلیت آن را فراتر از یک قلم استایلوس تبدیل کند.

اپل پنسیل نسل جدید می تواند برای هنرمندان یک ابزار کاربردی محسوب شود. بدین ترتیب امکان دسترسی به رنگ و بافت مورد نظر در کار و پروژه ها آسان تر خواهد شد.

طبق پتنت ثبت شده اپل، حسگرهای این قلم می توانند رنگ اجسام را تشخیص داده و بافت آن ها را نیز همانند سایر ویژگی های ظاهری شناسایی کند. احتمالا این حسگرها در قلم جدید دارای تنظیمات است و امکان سفارشی سازی طیف نوری آن وجود دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط Neowin، کاربران امکان تنظیم شدت ساطع کننده نور قلم جدید اپل را خواهند داشت. علاوه بر آن در هنگام تشخیص ممکن است از واحد اندازه گیری اینرسی برای شناسایی زاویه بین قلم و سطح استفاده شود.

این قلم می تواند بطور بی سیم داده های بدست آمده را جمع آوری و ارسال کند. بدین ترتیب کاربران دستگاه هایی مانند آیپد می توانند از این داده ها در اپ های کاربردی طراحی استفاده کنند. البته تمامی ویژگی های گفته شده تنها به یک پتنت تعلق داشته و هنوز مشخص نیست اپل قلم بعدی خود را با این ویژگی ها میسازد یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال