پتنت جدید اپل برای توقف پخش موزیک در صورت بی توجهی کاربران

اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که طی آن در آیفون های آینده پخش موزیک و‌ ویدئو در زمان حواس‌پرتی کاربر قطع می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حق اختراع جدید اپل زمانی که کاربر در حین پخش موسیقی یا فیلم به کار دیگری مشغول شود پخش را متوقف می […]

اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که طی آن در آیفون های آینده پخش موزیک و‌ ویدئو در زمان حواس‌پرتی کاربر قطع می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حق اختراع جدید اپل زمانی که کاربر در حین پخش موسیقی یا فیلم به کار دیگری مشغول شود پخش را متوقف می کند. بدین ترتیب از مصرف انرژی و اینترنت جلوگیری خواهد شد. ممکن است در زمانی که کاربر در حال کار با گوشی خود است حواسش به جای دیگری پرت شود در این زمان ممکن است گوشی بی دلیل روشن بماند. درین صورت انرژی گوشی بی دلیل مصرف خواهد شد و شارژدهی دستگاه نیز کاهش می یابد. حتی مصرف بی مورد اینترنت را نیز به دنبال دارد. اپل برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی یک پتنت جدید ثبت کرده است تا تجربه کاربری هوشمند کاربران را افزایش دهد.

یک منبع آگاه می گوید اپل در صورتی ازین قابلیت استفاده خواهد کرد که چندین منبع در محصولاتش وجود داشته باشد و بتواند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند‌. به عنوان مثال میکروفون دستگاه یکی از این منابع است که باید محل تولید صدا و وضعیت قرارگیری کاربر را بررسی کند بطوری که بتواند تشخیص دهد کاربر در حال کار با گوشی است یا خیر. حتی ممکن است به دو زبان و یا حسگرهای جدید نیاز باشد.

برای فعال سازی قابلیت های نظیر تشخیص تصادفات نیز در آیفون ۱۴ علاوه بر تغییر صدا دیگر آپشن ها مانند شتاب و فشار هوا را نیز در نظر گرفت. بنابراین اپل پیش از این نیز از ویژگی های هوشمند محیطی استفاده کرده بود. در این پتنت از روی ضرب صدای موسیقی و حرکات کاربر موسیقی مورد علاقه وی نیز شناسایی میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال