فناوری جدید اپل برای تشخیص خودکار نمایشگر آسیب دیده

اپل در حال حاضر روی فناوری جدیدی کار می کند که می تواند به صورت خودکار آسیب های وارده به نمایشگر را اطلاع‌رسانی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل اخیراً پتنت جدیدی را منتشر کرده که نشان می دهد احتمالا گوشی تاشوی آیفون به فناوری تشخیص خودکار آسیب نمایشگر مجهز باشد. […]

اپل در حال حاضر روی فناوری جدیدی کار می کند که می تواند به صورت خودکار آسیب های وارده به نمایشگر را اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل اخیراً پتنت جدیدی را منتشر کرده که نشان می دهد احتمالا گوشی تاشوی آیفون به فناوری تشخیص خودکار آسیب نمایشگر مجهز باشد. بسیاری از آسیب دیدگی های مربوط به نمایشگر در اثر قرار گرفتن آن تحت فشار و یا ضرب دیدگی اتفاق می افتد.

در صورت آسیب به نمایشگر و تعمیر آن در زمان اولیه می‌توان از بروز مشکل جلوگیری کرد. اما بسیاری از کاربران بدون توجه به این موضوع و تنها پس از اینکه آیفون آنها به خوبی کار نمی کند به مرکز تعمیرات مراجعه می کنند. در برخی مواقع ضربه به نمایشگر بدون توجه کاربر اتفاق می افتد و پس از آن خسارت های زیادی را برای کار به دنبال خواهد داشت.

 این موضوع می‌تواند در موبایل های تاشو بیشتر باشد. به همین دلیل اپل قصد دارد فناوری جدیدی را توسعه دهد که تشخیص آسیب دیدگی نمایشگر آیفون را تشخیص داده و به کاربر اطلاع رسانی کند. پتنت ثبت شده توسط اپل نیز این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. در این پتنت با اضافه شدن بخش جدیدی به لبه نمایشگر آیفون می توان این سیستم را به گوشی های تاشو اضافه کرد. این بخش قابلیت اندازه گیری فشار وارد شده به دستگاه را دارد و در صورت ایجاد ترک روی نمایشگر آن را به کاربر اطلاع می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال