برنامه اپل برای به صفر رساندن انتشار کربن در محصولات خود تا سال ۲۰۳۰

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ محصولات خود را بدون انتشار هیچگونه کربنی منتشر کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ با انتقال مقر اصلی خود به اپل پارک در حال استفاده صددرصدی از انرژی پاک است. در حال حاضر دفتر مرکزی اپل با وجود ۱۷ مگاوات پنل خورشیدی هیچگونه کربنی تولید نمی کند. این غول […]

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ محصولات خود را بدون انتشار هیچگونه کربنی منتشر کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ با انتقال مقر اصلی خود به اپل پارک در حال استفاده صددرصدی از انرژی پاک است. در حال حاضر دفتر مرکزی اپل با وجود ۱۷ مگاوات پنل خورشیدی هیچگونه کربنی تولید نمی کند. این غول فناوری تلاش دارد تا این برنامه را با شرکت های تولیدی خود نیز به اشتراک بگذارد. همچنین اکنون از ۱۳.۸ گیگاوات برق تجدیدپذیر در بخش های تولیدی خود استفاده می کند که ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق توضیحات اپل در مورد برنامه انرژی پاک تامین کنندگان این شرکت نیز توانستند در سال گذشته از انتشار ۱۷.۴ میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری کنند. این مقدار کربن برابر ۳.۸ میلیون خودرو در جاده است.

هدف اصلی اپل تولید کربن خنثی تا سال ۲۰۳۰ توسط تمامی محصولات این شرکت است یا حداقل میزان تولید کربن به صفر برسد. این شرکت به همین دلیل برای دستیابی به انرژی سبز با ۲۵۰ تامین کننده در ۲۸ کشور وارد مذاکره شده است. پیش از این اپل برنامه Green bond خود را یا بودجه‌ای معادل ۴.۶ میلیارد دلار آغاز کرده بود. این برنامه ریزی نیز برای فناوری های تولید و بازیافت کم کربن انجام شد یکی از برنامه های مربوط به این پروژه تولید آلومینیوم بدون کربن بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال