موتور جستجوی اپل می تواند ۴ سال دیگر با گوگل رقابت کند

گزارش های اخیر نشان می دهد اپل در حال توسعه یک موتور جستجو است که طی آن می تواند با گوگل رقابت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل قصد دارد با تأسیس یک موتور جستجو به عنوان رقیبی برای گوگل باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ یک استارتاپ مبتنی بر هوش […]

گزارش های اخیر نشان می دهد اپل در حال توسعه یک موتور جستجو است که طی آن می تواند با گوگل رقابت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل قصد دارد با تأسیس یک موتور جستجو به عنوان رقیبی برای گوگل باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ یک استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Laserlike را تصاحب کرد. موسسان این شرکت از مهندسان گوگل بودند که اکنون دوباره به گوگل بازگشته اند. طی خبر منتشر شده توسط اینفورمیشن، ونکاتاچاری، از بنیان گذاران Laserlike است که در بخش جستجوی اپل به سمت مدیر ارشد فعالیت می کند.

این فرد اکنون مجددا به گوگل بازگشته است. وی در زمان حضور در اپل گزارش کارکرد خود را به فردی به نام جان جیانندریا معاون بخش یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اعلام می‌کرد که او هم پیش از این مدیر گوگل بوده است.

اگر چه اپل رقیبی برای گوگل محبوب میشود اما در واقع این دو همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند. گوگل مبلغ ۲۸ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال به اپل پرداخت می کند تا این شرکت گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در گوشی های آیفون قرار دهد. البته این موضوع انتقادات بسیاری را در زمینه انحصارطلبی متوجه گوگل کرده است.

هنوز مشخص نیست اپل به دنبال توسعه یک موتور جستجو مانند گوگل است یا خیر. اما گزارش اخیر نشان می دهد این شرکت برای تبدیل شدن به یک غول جستجوی مطلوب ۴ سال فاصله دارد. احتمال دارد اپل قراردادی را با بینگ مایکروسافت منعقد کرده باشد. زیرا این موتور جستجو سهم بسیار کمتری در بازار دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال