کاربرد نانو حباب های گاز در دستگاه های پزشکی تشخیصی

تحقیقات اخیر پژوهشگران استرالیایی نشان می دهد نانو حباب ها می توانند کارایی دستگاه های تشخیصی پزشکی را افزایش دهند. بدین ترتیب میتوان به تحولی در این دستگاه ها در آینده امیدوار بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از موسسه نانو دانشگاه سیدنی با استفاده از نانو حباب های گاز تحقیقاتی […]

تحقیقات اخیر پژوهشگران استرالیایی نشان می دهد نانو حباب ها می توانند کارایی دستگاه های تشخیصی پزشکی را افزایش دهند. بدین ترتیب میتوان به تحولی در این دستگاه ها در آینده امیدوار بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از موسسه نانو دانشگاه سیدنی با استفاده از نانو حباب های گاز تحقیقاتی را انجام دادند و متوجه شدند آنها می‌توانند برای کاهش نیروی کششی دستگاه های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند.

درون میکرو دستگاه ها کشش مایع وجود دارد که پس از مدتی به رسوب داخلی می انجامد. این رسوب از انباشته شدن مواد بیولوژیکی به طور ناخواسته ایجاد میشود. از طرفی به دلیل فشار بالا ممکن است به نمونه های بیولوژیکی مانند سلولها نیز آسیب برساند. اما استفاده از نانو حباب های کوچک گاز می‌تواند دستگاه های تشخیصی پزشکی را با عملکرد بهتری مورد استفاده قرار دهد.

پروفسور چیاران نتو محقق اصلی این پژوهش توانست با کمک پوشش های چروک دار نانو مهندسی شده این کشش را تا ۳۸ درصد کاهش دهد. از طرفی استفاده از روان کننده و اضافه شدن آن به پوشش های لغزنده باعث ایجاد یک رسوب زیستی بسیار مقاوم نیز می گردد. این پژوهشگران با کمک میکروسکوپ نیروی اتمی و وضوح بسیار بالای آن متوجه شدند مایعات عبوری از کانالهای ریز ساختار بندی شده با کمک نانو حباب ها می توانند با کمترین اصطکاک بلغزند. این در حالی است که پدیده پیش رو هرگز قبلا مورد بررسی قرار نگرفته بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال