تصویب لایحه ای برای دریافت مالیات از غول‌های فناوری

 ایالت مریلند آمریکا برای نخستین بار لایحه ای را تصویب کرده که طی آن غول‌های فناوری مجبور به پرداخت مالیات در قبال تبلیغات آنلاین خواهند بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هم اکنون ایالت مریلند لایحه دریافت مالیات از شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون را تصویب کرده است. در […]

 ایالت مریلند آمریکا برای نخستین بار لایحه ای را تصویب کرده که طی آن غول‌های فناوری مجبور به پرداخت مالیات در قبال تبلیغات آنلاین خواهند بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هم اکنون ایالت مریلند لایحه دریافت مالیات از شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون را تصویب کرده است. در صورت دریافت این مالیات که مبلغ آن برای سال اول ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده، برای مدارس این ایالت هزینه خواهد شد.

 تلاش کشورهای اروپایی برای دریافت مالیات از مالکان شبکه های اجتماعی از مدت‌ها قبل آغاز شده و پیش از این نیز مجادلات بسیاری در این زمینه بین اتحادیه اروپا و دونالد ترامپ صورت گرفته بود. اقدام اخیر یکی از ایالات آمریکا نیز می تواند در آینده به دعوای حقوقی گسترده‌تر منجر شود. اکنون دیگر ایالت ها نیز به دنبال دریافت مالیات از شبکه های اجتماعی بوده و به دنبال تصویب چنین قانونی هستند.

در حال حاضر مقابله با شرکت‌های بزرگ فناوری با توجه به میزان داده هایی که توسط آنها جمع آوری می‌شود به برنامه اول قانونگذاران تبدیل شده است.تعداد پرونده های ضدانحصار علیه فیسبوک و گوگل نشان دهنده این موضوع است. شیوع کرونا و افزایش چشم گیر درامد غول های فناوری باعث کاهش درآمدهای دولت از سرویس های اجتماعی شده و همین موضوع باعث فشار بیشتر مقامات به این شرکت ها شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال