اقدام خودسرانه یک استارتاپ در رهاسازی گوگرد در اتمسفر برای کاهش دمای زمین

استارتاپ Make sunsets با هدف کاهش دمای زمین و با کمک بالن های هوایی ذرات بازتاب دهنده سولفور با گوگرد را در استراتوسفر رها کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اقدام خودسرانه این استارتاپ اگر چه ممکن است بشردوستانه و یا بابت جلب توجه در مورد گرمایش زمین بوده باشد اما این […]

استارتاپ Make sunsets با هدف کاهش دمای زمین و با کمک بالن های هوایی ذرات بازتاب دهنده سولفور با گوگرد را در استراتوسفر رها کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اقدام خودسرانه این استارتاپ اگر چه ممکن است بشردوستانه و یا بابت جلب توجه در مورد گرمایش زمین بوده باشد اما این دستکاری خودسرانه اتمسفر توسط محققان مورد انتقاد قرار گرفت.

طبق گزارش منتشر شده در MIT Technology، استارتاپ Make sunsets قصد دارد با استفاده از روش خود اشعه های خورشید را در فضا بازتاب دهد و با این کار باعث تغییر در شرایط اقلیمی جهان شود.

این استارتاپ دو بالن حامل سولفور دی اکسید را از مکزیک به سمت استراتوسفر ارسال کرده است. سرانجام این بالن ها و یا اثرات این ذرات در اتمسفر مشخص نیست.

لوک آیزمن، بنیانگذار این استارتاپ اقدام این شرکت را نوعی اقدام کارآفرینانه و جنجال برانگیز توصیف کرده است. در هر صورت وی امیدوار است بتواند دوباره برنامه ریزی هایی برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع تغییرات اقلیمی انجام دهد.

متخصصان انجام اقدامات عملی نظیر اقدام این استارتاپ را نوعی عمل نادرست دانسته که می تواند اثری معکوس داشته باشد. یک متخصص اقدام این استارتاپ را همانند روش اصلاح ژن کریسپر روی رویان ها دانست. زیرا از ایمنی این روش اطلاع نداشته و همچنین بحث اخلاقی نیز در مورد آن انجام نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال